مرکز رسانه‌ای داعش منهدم شد

 ارتش عراق اعلام کرد که جنگنده‌های عراقی مرکز رسانه‌ای وابسته به داعش را در منطقه الرمانه واقع در غرب استان الانبار مورد هدف قرار داد و تعدادی از پایگاه‌های این گروه تروریستی را به همراه کسانی که در این پایگاه‌ها مستقر بودند از بین برد. در بیانیه بخش اطلاع رسانی اخبار جنگ ارتش عراق آمده است جنگنده‌های F16 بر اساس اطلاعات دقیق نیروهای امنیتی عراقی مقرهای تجمع نیروهای داعش در منطقه الرمانه را مورد هدف قرار دادند.

از سوی دیگر قاسم المحمدی، فرمانده عملیات الجزیره در استان الانبار واقع در غرب عراق از اقدامات نیروهای عراقی برای آماده سازی خود در پایگاه عین الاسد با هدف آزادسازی دو جزیره هیت و البغدادی واقع در غرب الرمادی خبر داد.

وی در ادامه افزود: فرماندهی عملیات مشترک تجهیزات نظامی لازم را به پایگاه عین الاسد که دومین پایگاه بزرگ نیروهای هوایی به شمار می‌آید واقع در منطقه البغدادی ارسال کرد تا بدین وسیله آماده سازی‌ها برای آزادسازی دو جزیره هیت و البغدادی از دست داعش صورت پذیرد.

المحمدی تاکید کرد: عملیات آزادسازی این دو جزیره با مشارکت نیروهای امنیتی و عشایر الانبار صورت می‌گیرد. از سوی دیگر داخل راضی، عضو شورای استانداری ذیقار عنوان داشت که هفت تن از اعضای تروریستی القاعده که دارای تابعیت‌های مصر، تونس، لیبی، سودان، فلسطین، سوریه و اردن بودند در زندان الناصریه اعدام شدند.

یک منبع در این زندان عنوان داشت: این تروریست‌ها از چهار سال قبل تا کنون در بازداشت به سر می‌بردند. همچنین بیش از 60 تروریست از کشورهای عربی از جمله یمن، عربستان، لیبی، مصر و الجزایر همچنان در زندان الناصریه بازداشت هستند.

از سوی دیگر حیدرالعبادی نخست وزیر عراق در دیدار با ایاد علاوی رئیس ائتلاف ملی عراق، در خصوص جنگ علیه داعش و پیروزی‌های ارتش عراق و همچنین روند آزادسازی موصل بحث و تبادل نظر کرد.

العبادی همچنین در تماس تلفنی خود با مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان عراق در خصوص روابط میان اربیل و بغداد و ادامه یافتن رایزنی‌ها میان دو طرف بحث و تبادل نظر کرد.