«علی الهمذانی»، یک فرمانده کمیته‌های انقلابی یمن در نجران در صنعا خبر داد: نیروهای ویژه یمنی همچنان ورودی‌های منطقه نجران را تحت سیطره خود گرفته‌اند و دشمن سعودی هیچ قدرتی برای حرکت و دور کردن ما از مواضع و ورودی‌های نجران ندارد.

وی افزود: در پی حمله به نظامیان دشمن سعودی و دور کردن آن از مواضع نظامی در نجران، نیروهای یمنی تسلیحات سنگین و موشک‌های انگلیسی آنها را به تصرف خود درآوردند و طی روزهای آتی از آن برای حمله به مواضع خاص استفاده می شود.

الهمذانی خبر داد: در پی ناکامی نیروهای سعودی سرویس اطلاعات عربستان تروریست های القاعده را از استان حضر موت به شمال منطقه نجران منتقل کرده و آنها را در مرزها مستقر خواهد کرد تا به مقابله با نیروهای یمنی پرداخته و مانع پیشروی آنها شوند.

وی با اشاره به اینکه مزدوران القاعده از اتباع کشورهای عربی هستند، گفت: اگر این تروریست ها قصد پیشروی داشته باشند ، با دفاع سنگین نیروهای یمنی روبرو خواهند شد.

کارشناسان نظامی: ذخایر موشک‌های بالستیک یمن آماده ورود به نبردهایی بزرگ‌تر است

در پی حملات هوایی جنگنده‌های عربستان به مناطق مسکونی یمن و بخصوص 160 بار بمباران مناطق مختلف استان صعده طی 2 روز گذشته و قتل عام شهروندان یمنی، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور بار دیگر به استفاده از موشک‌های بالستیک و پیشرفته قاهر 1 روی آوردند.

یگان موشکی یمن در پاسخ به جنایات دشمن سعودی 2 فروند موشک قاهر 1 به فرودگاه منطقه‌ای ابها در عسیر و نیروگاه برق الشقیق در جیزان شلیک کردند.

یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بیست روز پیش نیز در دهم آگوست یک فروند موشک بالستیک قاهر 1 به پایگاه خمیس مشیط در عسیر شلیک کرد.

در بیست و هفتم ژوئن گذشته نیز یک فروند موشک قاهر 1 به محل فرود هواپیماهای جنگی عربستان در پایگاه نظامی خمیس در عسیر شلیک شد.

به گفته ناظران نظامی، عملیات موشکی رزمندگان یمنی آن هم با گذشت بیش از یک سال و نیم از آغاز تجاوز نظامی ائتلاف سعودی نشانه وجود شمار زیادی از موشک‌های بالستیک و امکانات بالا در نزد رزمندگان یمنی برای ادامه رویارویی با دشمن سعودی تا چندین سال دیگر است.

عملیات شلیک موشک بالستیک به پایگاه‌های دشمن سعودی در خاک عربستان یا در خاک یمن نشان از وجود تسلیحات متنوع و بزرگ در انبارهای رزمندگان یمنی دارد و به گفته کارشناسان یگان موشکی یمن همچنان آماده ورود به نبردهایی بزرگ‌تر است و ذخایر موشک‌ها و مهمات ارتش و کمیته‌های مردمی کم نشده است.