«انریکه پنیا نیتو» رئیس جمهور مکزیک پس از دیدار با دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: برخی از مواضع ترامپ تهدید علیه مکزیک است. در طی جلسه با ترامپ به طور صریح و روشن گفتم که مکزیک هزینه ای بابت ساخت دیوار مرزی نخواهد پرداخت. مردم مکزیک متوجه تمامی مسائل سیاسی هستند و  ظلم و ستم را هرگز نخواهند پذیرفت.

روز گذشته ، دیدار ترامپ با رئیس‌جمهوری مکزیک پشت درهای بسته برگزار شد. ترامپ و پنیا نیتو در مورد آنچه نگرانی‌های مشترک مکزیک و آمریکا در زمینه مهاجرت غیرقانونی و قاچاق موادمخدر عنوان شده گفتگو کردند.

ترامپ بعد از این دیدار باز هم از کشیدن دیوار میان دو کشور سخن به میان آورد اما این بار احداث این دیوار را راه‌حلی برای مواجهه با مشکلات هر دو کشور در زمینه قاچاق موادمخدر و مهاجرت غیرقانونی خواند و گفت: ما در مورد دیوار بحث کردیم، اما در مورد نحوه پرداخت هزینه ساخت دیوار صحبت نشد، در این مورد در جلسات بعد صحبت خواهیم کرد. جلسه امروز یک جلسه مقدماتی بود، من فکر می کنم این جلسه بسیار عالی بود.

این در حالی است که رئیس جمهور مکزیک این اظهارات را رد کرد و گفت: من به طور صریح به دونالد ترامپ گفتم که مکزیک هزینه ای جهت ساخت دیوار مرزی میان دو کشور نخواهد پرداخت.