پیشروی ارتش سوریه در شمال استان «حماه» سوریه

آخرین خبرها از جبهه عملیاتی شمال استان «حماه» سوریه حاکی‎ست ارتش این کشور به کمک نیروهای مقاومت از ساعتی قبل حملات سنگینی را از حومه شهرک‎های «خطاب» و «معردس» علیه مواضع تروریست‎ها آغاز کرده است.

 

نیروهای سوری جمعه (دیروز) دوباره مجبور شدند از شهرک معردس و روستای «اسکندریه» عقب نشینی کنند.

 

براساس این گزارش، نیروهای سوری دقایقی قبل پس از درگیری‎های سنگین، در گام نخست توانستند ارتفاع مشرف بر شهرک «الفلیفه» را پاکسازی کنند و در ادامه نیز با هدف قرار دادن تروریست‎ها، ارتفاعات «الناصریه» در شمال شرق شهرک خطاب را بازپس گرفتند.

 

تلفات عناصر تروریستی در این محورها بالا گزارش شده است و قصد دارند با تمام قدرت پیشروی نیروهای سوری را متوقف کنند.

 

از محور معردس خبر رسیده است که نیروهای سوری موفق شدند دوباره خود را به دروازه ورودی شهرک «معردس» برسانند.

 

در این عملیات چندین خودروی مجهز به دوشکای تروریست‎ها منهدم شده، اما تاکنون عملیات اصلی برای پاکسازی این شهرک آغاز نشده است.

 

 

همزمان یگان موشکی ارتش، مواضع تروریست‎ها را در شهرک‎های «طیبه الامام و صوران» هدف قرار داده‎اند تا از اعزام نیرو و ارسال تجهیزات به سوی شهرک‎های خطاب، معردس و الاسکندریه جلوگیری شود.

 

در مقابل تروریست‎ها، نیروگاه برق منطقه را هدف قرار دادند که بر اثر آن برق بخش‎های وسیعی از حومه جنوبی و غربی استان حماه از جمله شهر «محرده» قطع شد.

 

در درگیری‎های امروز ده‎ها تن از عناصر تروریستی و چند سرکرده میدانی از جمله «نایف الجر ابواحمد» از گروهک تروریستی «فجر الشام» به هلاکت رسیدند.