اردوغان همچنان از گروه های تروریستی سوریه حمایت می کند

به نقل از خبرگزاری سانا، "فکری ساغلار" یکی از نمایندگان پارلمان ترکیه اعلام کرد رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور از حمایت تروریست ها در سوریه دست بر نخواهد داشت.

وی که یکی از اعضای حزب جمهوری خلق ترکیه است، گفت: اردوغان رئیس حکومت اخوانی ترکیه و همچنین حزب متبوعش حزب عدالت و توسعه هرگز، حتی اگر به شکل مخفیانه باشد، از حمایت گروهک های تروریستی در سوریه دست نخواهند کشید.

وی در گفتگو با یک شبکه ترکیه ای تأکید کرد اردوغان و حزب عدالت و توسعه به دنبال ایجاد یک نظام استبدادی با زمینه های دینی، فرقه ای و ارتجاعی هستند.

این نماینده پارلمان ترکیه با اشاره به تصمیمات استبدادی که اردوغان با سوء استفاده ار حالت فوق العاده در کشورش درباره نظام قضایی، امنیتی و سایر دستگاه های حساس اتخاذ کرده است، گفت: اردوغان به روش استبدادی خود ادامه می دهد و نخواهد توانست همبستگی اعتقادی خود با گروهک ها و جریان های تندرو در منطقه را حتی اگر تروریستی هم باشند رها کند.

ساغلار با ابراز نگرانی درباره روند کنونی سیاست های اردوغان در داخل و خارج ترکیه از همه نیروهای ملی و دموکراتیک در ترکیه خواست تا در برابر این روند خظرناک ایستادگی کنند.

وی ادامه داد، هر چه در خلاصی از اردوغان تأخیر کنیم، کشتار، خرابی و خونریزی مسیر آینده ترکیه و منطقه را مشخص خواهد بود.

خبرگزاری سانا ادامه داد، پیشتر لوند کولتاکین یک روزنامه نگار ترکیه ای نزدیک به اردوغان به سیاست داخلی و خارجی وی و به طور خاص دخالت در سوریه و حمایت از گروهک های تروریستی اعتراض کرد، وی در ماه ژ‍وئن گذشته تأکید کرد که رئیس جمهوری ترکیه سیاست های تحریک آمیزی را علیه همه گروه های ملت ترکیه دنبال می کند تا حضورش در قدرت را تضمین کند و این سیاست می تواند به یک جنگ داخلی منجر شود.