"مایک پنس،" معاون دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مصاحبه با شبکه ان بی سی نیوز هیلاری کلینتون را متقلب ترین نامزد انتخابات آمریکا از زمان "ریچارد نیکسون،" سی و هفتمین رئیس جمهور آمریکا خواند.

 

وی گفت: اتهام سنگینی است؛ اما حقیقت دارد. آنچه در خصوص همه آشکارسازی های هفته های گذشته کلینتون وجود دارد این است که این نامزد دموکرات به گونه ای رفتار کرده است که بتواند ایمیل ها و بخصوص تعاملهای خود را در دوران سمت وزارت امور خارجه از دسترس عموم دور نگه دارد.

 

به گفته پنس، همه اطلاعاتی که درباره کلینتون درخصوص استفاده از سرور ایمیل شخصی فاش شد، صلاحیت وی را برای پست ریاست جمهوری آمریکا رد می کند.

 

در حالی که هیلاری کلینتون به پنهان کاری و تخلف متهم است، کمپین دونالد ترامپ هم در خصوص برخی مسائل شفاف سازی نکرده است. نه دونالد ترامپ و نه مایک پنس اظهارنامه مالیاتی خود را منتشر نکرده اند؛ اما پنس از انتشار آن در آینده ای نزدیک خبر داد.

 

وی در این خصوص گفت: من و ترامپ هر دو اظهارنامه های مالیاتی مان را منتشر می کنیم. من اظهارنامه مالیاتی خود را هفته آینده منتشر خواهم کرد. ترامپ هم اظهارنامه مالیاتی اش را پس از تکمیل منتشر می کند.

 

زمانی که از پنس پرسش شد آیا ترامپ اظهارنامه مالیاتی را پیش از انتخابات ماه نوامبر منتشر می کند یا خیر، وی گفت: خب، باید ببینیم چه می شود.

 

کلینتون بین سالهای 2009 تا 2013 از ایمیل شخصی خود برای ارسال پیام های کاری استفاده می کرده و مورد انتقاد قرار گرفته است. مخالفان، او را به دریافت اطلاعات طبقه بندی شده با ایمیل شخصی متهم کردند. کلینتون نیز مدعی شده این اطلاعات طبقه بندی شده را ناآگاهانه ارسال یا دریافت کرده است.