محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد اگر اسرائیل به اجرای تعهداتش در قبال فلسطینیان پایبند بوده و شهرک سازی های غیرقانونی در اراضی فلسطینی را متوقف و اسیران فلسطینی را آزاد کند، حاضر است با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی وارد مذاکره شود.

وی گفت: این خواسته هایی است که جامعه جهانی نیز آن را  مشروع می‌داند و اگر اسرائیل با آن موافقت کند ما آماده مذاکره درباره مسائل دیگر برای حل نهایی اختلافات هستیم.

عباس در ادامه از آمادگی رهبران فلسطینی برای حضور بر سر میز مذاکرات با پایبندی به ارزش‌های ملی و اصل تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی تاکید و اعلام کرد ملت فلسطین برای رسیدن به صلح تلاش می کند و دستش برای تحقق صلح پایدار دراز است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تصریح کرد: ما می خواهیم از طریق مسالمت آمیز و مقاومت مردمی مسالمت آمیز به حقوق قانونی خود برسیم ما در نقشه سیاسی جهان وجود داریم و در مجمع عمومی سازمان ملل و شماری از سازمان ها و نهادهای بین المللی به رسمیت شناخته شده‌ایم. ملت فلسطین از طرح و پروژه ملی خود حمایت کرده و به هیچ کس اجازه نمی‌دهد در برابر آمال و آرزوهایش در رسیدن به آزادی و استقلال مانع تراشی کند.