روزنامه سعودی"الریاض" با انتشار بیانیه سفارت عربستان در قاهره نوشت: آنچه رسانه‌های مصر و در راس آن سایت بوابة الاهرام مصر به نقل از رسانه‌های اسرائیلی درباره عقد قرارداد عربستان با یکی از شرکت‌های اسرائیلی جهت تامین امنیت حجاج در جریان مراسم حج منتشر کرده‌اند، صحت ندارد و باید رسانه‌ها در انتشار اخبار دقت و هوشیاری لازم را به خرج دهند.

سایت بوابة الاهرام مصر به نقل از سایت رادیو اسرائیل اعلام کرده بود، عربستان با شرکت "جی 4 اس" اسرائیلی برای تامین امنیت حجاج در زمان ورودشان به فرودگاه عربستان و حتی بازگشت به کشورشان قرارداد استفاده از دستبندهای الکترونیکی تولید این شرکت را منعقد کرده که مجهز به جی پی اس هستند.

عربستان قبلا اعلام کرده بود که قصد دارد به حجاج دستبندهای الکترونیکی ببندد تا شناسایی آنها آسان شده و در صورت گم شدن آنها پیدا کردنشان راحت‌تر شود.

این تکذیب در حالی است که بسیاری از رسانه‌های اسرائیلی و غربی اخیر از دیدارهای محرمانه عالی رتبه بین مقامات آل سعود و مقامات رژیم اشغالگر پرده برداشتند که نشان از یک ائتلاف بین طرفین دارد که پس از سالها در خفا بودن دیگر در حال علنی شدن است.

آخرین دیدارهای علنی دو طرف بین مسئولان رژیم صهیونیستی و نظام آل سعود دیدار انور عشقی، افسر سابق سازمان اطلاعات عربستان و رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک و حقوقی خاورمیانه در جده با دوری گلد، مدیر کل وزارت خارجه اسرائیل بود.