بمب هایی که ترکیه برای داعش تهیه می کند+تصاویر

"الیوم السابع"، گروه تروریستی داعش، محموله های قاچاق مواد مورد استفاده در ساخت بمب را از گذرگاه مرزی "کری سبی" ترکیه وارد می کرد. این اسناد همچنین پرده از روابط تنگاتنگ "داعش" و گروه تروریستی "احرار الشام"، برمی دارد که ترکیه آن را جزء گروه های میانه رو می داند.

یکی از این اسناد نشان می دهد که عناصر داعش نیازمندی های خاص خود را توسط یک عنصر افراطی به نام "ابو مسلم" از ترکیه به تل ابیض وارد می کرد. کما این که یک قاچاقچی ترک نیز این مواد منفجره را برای آنها قاچاق می کرد.

در این اسناد همچنین اشاره شده است که "داعش" برای قاچاق پودرهای مورد نیاز برای ساخت مواد منفجره از طریق گذرگاه مرزی "تل ابیض" به مأموران ترک رشوه داده است.

 

در این اسناد به بروز اختلاف بین عناصر داعش، عکسی که روزنامه های امریکایی از قاچاق پودر مزبور به "تل ابیض" از طریق گذرگاه مرزی منتر کرده اند، اشاره شده است.

این اسناد و مدارک به خبری اشاره کرده اند که روزنامه نیویورک تایمز منتشر کرده است. در این خبر آمده است که ترکیه "پودر یوریا" را که در تولید مواد منفجره کاربرد دارد، به "تل ابیض" فرستاده است.

سند دیگری نیز کشف شده است که پرده از چگونگی هماهنگی بین شهر غازی عینتاب و شهر جرابلس در دو سوی مرز ترکیه و سوریه برمی دارد؛ در این سند شماره تلفن هایی برای برقراری تماس و هماهنگی بین دو طرف داعشی که مایل به رفت و برگشت از طریق مرز ترکیه و سوریه هستند، درج شده است.

علاوه بر این ها گروه تروریستی داعش مجوزهایی به برخی افراد داده بود که به آنها اجازه می داد به ترکیه سفر کنند. این مجوزها خود، گواهی بر وجود ارتباط و هماهنگی بین "داعش" و مسئولین ترک برای قاچاق مزدور به داخل اراضی ترکیه بودند.

 

سند  دیگری نشان می دهد که بین ترکیه و مناطق اشغال شده توسط داعش، روابط تجاری مستقیم وجود داشته است، کما این که بین داعش و "احرار الشام" نیز روابط مستقیمی بوده است. معامله های مزبور از طریق گذرگاه های مرزی صورت می گرفته است. این سند، یک کارت ویژه تجارت از طریق گذرگاه تل ابیض است که روی آن، اسم تاجر و شماره 0227 نوشته شده است.

 

نکته جالب توجه این است که با این که تل ابیض در اشغال "داعش" است، اما این کارت از سوی دفتر اداری گروه تروریستی "احرار الشام"، صادر شده است و این نشان می دهد که روابط عمیقی بین "داعش" و گروه تروریستی "احرار الشام" که ترکیه آن را گروه میانه رو دانسته است، وجود داشته است.