براساس آمارهای منتشرشده توسط دستگاه دادستانی انگلیس که در روزنامه گاردین منتشر شد، در دوره زمانی 16-2015 میلادی موارد خشونت علیه زنان و دختران در انگلیس و ولز بیش از 117 هزار مورد بوده است که نسبت به دوره زمانی قبل از آن 10 درصد رشد نشان می دهد.

 

به گفته 'الیسون ساندرز' مدیر نهاد 'تعقیب عمومی ' وابسته به دادستانی انگلیس، موارد خشونت علیه زنان و دختران دربرگیرنده مواردی چون تجاوز، اذیت و آزار جنسی و نیز سوءاستفاده های جنسی بوده است.

 

وی در گفت وگو با روزنامه گاردین همزمان با ارایه گزارش سالانه خدمات دادستانی انگلیس در مورد خشونت علیه زنان و دختران، هشدار داد یکی از علل رشد بی سابقه خشونت علیه زنان و دختران در انگلیس و ولز در سال گذشته میلادی، افزایش استفاده از شبکه های اجتماعی با هدف تهدید و سیطره بر زنان بوده است.

 

'ساندرز' گفت: گسترش استفاده از اینترنت، شبکه های اجتماعی و دیگر اشکال فناوری سبب شده است که موارد تهدید و نیز جرائم آنلاین افزایش قابل توجهی پیدا کند.

 

بر اساس گزارش دستگاه دادستانی انگلیس، با اجرای قوانین جدید در مورد ممنوعیت انتشار تصاویر خصوصی افراد بدون رضایت آنها، از آوریل سال گذشته میلادی، بیش از 206 مورد شکایت در دادگاه های انگلیس و ولز مطرح شده که بسیاری از احکام این دادگاه ها به نفع قربانیان بوده است.

 

گاردین افزود: براساس گزارش دستگاه قضایی انگلیس، در دوره زمانی 16- 2015 همچنین 6 هزار و 217 مورد سوءاستفاده جنسی از کودکان صورت گرفته است که نسبت به دوره قبل از آن 15.4 درصد رشد نشان می دهد.