لندن باید مذاکرات برگزیت را آغاز کند

به نقل از رویترز، دونالد تاسک رئیس شورای اروپایی امروز پنجشنبه در سخنانی تاکید کرد: این به نفع بریتانیا است که مذاکرات مربوط به خروج از اتحادیه اروپا را هر چه سریعتر آغاز کند.

تاسک برای نخستین دیدار دوجانبه با ترزا می نخست وزیر بریتانیا به لندن سفر کرده است. نخست وزیر بریتانیا گفته است که ماده 50 پیمان لیسبون را تا پایان امسال امضا نخواهد کرد تا دولت وقت بیشتری برای آماده شدن داشته باشد.

تاسک در پیامی در توییتر نوشت: هدف ما آن است که روابط نزدیکی را بین اتحادیه اروپا و بریتانیا ایجاد کنیم. توپ در زمین بریتانیا است تا مذاکرات را آغاز کند. این به نفع همه است که این مذاکرات هرچه سریعتر آغاز شود.

23 ژوئن همه پرسی سرنوشت سازی در بریتانیا برگزار شد و مردم این کشور در خصوص ادامه عضویت در اتحادیه اروپا یا خروج از این اتحادیه تصمیم گیری کردند. نتایج این همه پرسی نشان داد که حدود 52 درصد مردم بریتانیا معادل 17.4 میلیون نفر به خروج از اتحادیه اروپا رای داده اند و 16.1 میلیون نفر نیز با خروج از این اتحادیه مخالفت کرده اند.

روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا رسما زمانی آغاز خواهد شد که نخست وزیر این کشور ماده 50 معاهده لیسبون را امضا کند. پس از امضای این ماده قانونی، روند 2 ساله خروج بریتانیا از اروپا آغاز می شود.