ترامپ:ارمغان کلینتون تنها جنگ است

این انتقاد نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری از رقیب دمکرات خود در جریان دور تازه ای از نبرد انتخاباتی دو طرف بر سر شایستگی آنها برای به عهده گرفتن فرماندهی کل قوا در امریکا صورت گرفت. 

این دو مدعی راهیابی به کاخ سفید هفته گذشته عمدتا وقت خود را صرف این استدلال خود کردند که طرف مقابل برای فرماندهی قدرتمندترین ارتش جهان صلاحیت ندارد. هردوی آنها سعی کردند حمایت رهبران نظامی بازنشسته را جلب کرده و به دیگری حمله کند. 

ترامپ که روز جمعه در اجلاس رای دهندگان ارزشی محافظه کار در واشنگتن سخن می گفت از کلینتون به عنوان یک ناکام بزرگ در زمانی که از سال 2009 تا اوایل 2013 وزیر خارجه بود یاد کرد و وی را مسبب هرج و مرج جاری در خاورمیانه دانست . 

وی در این اجلاس سران گفت :' مشکل، شادی خارج از کنترل کلینتون است. تصدی وی در وزارت خارجه تنها جنگ ، نابودی و مرگ برای ما به ارمغان آورد. وی سرعت عمل زیادی در مداخله ، تجاوز یا تاکید بر تغییر رژیم دارد. '

از سوی دیگر ، کلینتون در نیویورک در ملاقات با گروهی از کارشناسان امنیت ملی و سیاست خارجه که حامی مبارزه انتخاباتی وی هستند ملاقات و در باره تروریسم مذاکره کرد. 

هردو نامزد امیدوارند که بتوانند از نگرانی های موجود در مورد امنیت ملی بهره برداری کرده و تصویری از طرف مقابل به عنوان یک نامزد فاقد صلاحیت ارائه دهند. 

سخنان روز جمعه ترامپ پس از آن ایراد شد که این نامزد جمهوریخواه ،از سیاست امریکا در یک برنامه تلویزیون آرتی روسیه که به هردو زبان انگلیسی و روسی پخش می شود ، انتقاد کرد. 

وی گفت که مخالف تصمیم امریکا برای تجاوز به عراق در سال 2003 بود و باراک اوباما خروج این نیروها را به وصله ناجور تبدیل کرده است . 

وی ادامه داد :' اول این که ما نباید در این جنگ می بودیم . و این حنگی بود که وقتی ما از آن خارج شدیم راه را اشتباهی رفتیم. این تقصیر اوباما است. '