روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی نوشت: «دونالد ترامپ،» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، دوشنبه (پنجم سپتامبر)، منکر این شد که در خصوص پروند کلاهبرداری ده‌ها هزار دلاری «دانشگاه ترامپ» از «پم باندی،» دادستان فلوریدا، کمک گرفته است. نامزد جنجالی جمهوری‌خواهان همچنین مدعی شد پیش از پرداخت کمک مالی 25 هزار دلاری به کمیته انتخاباتی باندی در سال 2013، هرگز با وی صحبت نکرده بود. این در حالی است که سخنگوی باندی در تناقض آشکار با اظهارات ترامپ و در گفتگو با آسوشیتد پرس، اذعان کرد باندی پیش از اعلام آغاز تحقیقات درخصوص پرونده کلاهبرداری دانشگاه ترامپ، در این خصوص به وی مشاوره داده بود. 

 
پس از پرداخت مبلغ مذکور، دفتر باندی از پیوستن به تحقیق و تفحص چند ایالتی در خصوص برنامه سمینار املاک ترامپ، خودداری کرد. بنا بر گزارش هافینگتن پست، ترامپ همچنین پس از انصراف باندی از پیگیری این پرونده، در جمع‌آوری کمک مالی 3000 دلاری برای ستاد انتخاباتی وی نقش داست. به همین دلیل ترامپ در آن زمان، محکوم به پرداخت جریمه 2500 دلاری شد؛ زیرا، گروه‌های خیریه معاف از مالیات، اجازه ندارند در امور سیاسی دخالت کنند. 
     
در ادامه گزارش آمده است: ترامپ 7 سپتامبر با انتقاد از فرسودگی بخش نظامی آمریکا، اظهار داشت در صورت راهیابی به کاخ‌سفید از کنگره خواهد خواست مصادره بودجه دفاعی را لغو کند. وی همچنین وعده داد به بازسازی ارتش آمریکا بپردازد.  این در حالی است که نامزد جمهوری‌خواهان در مصاحبه سال 2013 خود با «فاکس نیوز» از کاهش بودجه نظامی آمریکا حمایت کرده و خواستار کاهش بیشتر این بودجه شده بود. 

 

ترامپ همچنین 6 دسامبر درخصوص اینکه چرا دیگر درخصوص گواهی تولد اوباما و آفریقایی‌تبار بودن وی صحبت نمی‌کند، اظهار داشت به خاطر نمی‌آورد در این خصوص اظهارنظر کرده باشد. این در حالی است که وی سال گذشته میلادی، ایده جعلی بودن گواهی تولد رئیس‌جمهور کنونی آمریکا را مطرح کرد. 

 

نامزد حزب‌ جمهوری‌خواه 5 سپتامبر، درخصوص حضور نظامی آمریکا در عراق، اظهار داشت: بخش کوچکی از ارتش آمریکا باید در خاک عراق باقی می‌ماند تا با گروه تروریستی داعش مقابله کند. وی ظهور داعش را نتیجه هرج‌و‌مرج کنونی عراق و نشانه حماقت کلینتون و اوباما دانست. این در حالی است که ترامپ همواره از مخالفان حضور نظامی آمریکا در عراق بود و در سال‌های 2007 و 2008 از حامیان خروج کامل نیروهای آمریکایی از عراق بود. 

 

ترامپ 5 سپتامبر، در پاسخ به پرسشی درخصوص چرایی تعلل در انتشار اظهارنامه مالیاتیش گفته بود این موضوع تنها برای رسانه‌ها اهمیت دارد و مردم آمریکا به اینگونه مسائل علاقه‌ای ندارند. این در حالی است که نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد 74 درصد از رأی‌دهندگان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا خواستار انتشار اطلاعات مالیاتی ترامپ هستند. 

 

نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا 6 سپتامبر، مدعی شد هرگز درخصوص بیرون راندن مردم از خانه و کاشانه‌شان سخنی نگفته است. این در حالی است که وی در مناظره 10 نوامبر سال گذشته میلادی، از طرح وحشیانه «جوزف سوئینگ،» رئیس اداره مهاجرت و تابعیت آمریکا، برای اخراج اجباری صدها هزار مهاجر از این کشور حمایت کرده بود.