هفته گذشته یک بانوی محجبه مسلمان که در ماه های آخر دوران بارداری به سر می برد، در حالیکه به همراه همسر و فرزند خود در یکی از خیابان های بارسلونا قدم میزد، حدف حمله دو نژادپرست اسپانیای قرار گرفت که با مداخله دیگر شهروندان بارسلونایی و حضور به موقع پلیس، دو فرد مهاجم دستگیر شدند.

پلیس اسپانیا روز چهارشنبه اعلام کرد: دو شهروند افراطی بارسلونایی یک بانوی باردار مسلمان را به دلیل نوع پوششی که داشت مورد تمسخر و توهین قرار دادند.

شاهدان عینی در این باره اظهار داشتند: همسر این بانوی مسلمان پس از این اقدام این دو فرد نژادپرست، از آنان خواست تا ایشان را به حال خود واگذارند که همین امر سبب حمله دو فرد مهاجم به سمت مرد مسلمان شد. در هنگام درگیری میان مهاجمان و مرد مسلمان، همسر باردار وی نیز مداخله کرد تا همسر خود را از درگیری دور سازد ولی یکی از مهاجمان ضربه ای به پهلوی این بانوی مسلمان وارد آورد و همین امر سبب مداخله دیگر شهروند ناظر درگیری و تماس آنان با پلیس شد.

پلیس بلافاصله در محل حضور یافت و پس از تحقیق از شاهدان عینی ماجرا و نیز بازجویی از دو نژادپرست اسپانیایی، آن را متهم تشخیص داده و بازداشت نمود.

پلیس اتهام این دو فرد مهاجم را انجام اقدام مجرمانه، تبعیض نژادی و نیز وارد آوردن صدمه جانی به بانوی مسلمان عنوان کرد.

گفتنی است در سال گذشته میلادی، شهر "بارسلونا" در میان دیگر شهرهای اسپانیا، با ثبت ۲۱۵ حمله نژادپستانه و اسلام هراسانه به شهروندان مسلمان، در صدر قرار داشت و شهر "مادرید" نیز با ثبت ۱۵۹ حمله، در رده دوم این حملات جای گرفت.