دولت آمریکا در بالاترین سطح هشدار قرار گرفت

وزارت خارجه آمریکا در آستانه پانزدهمین سالگرد حملات 11 سپتامبر به شهروندان این کشور در سراسر دنیا هشدار داد که مراقب باشند زیرا افراط‌گرایان هنوز هم هوای حمله در سر دارند.

اداره اطلاع‌رسانی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه هشدارآمیز خود گفته که «اطلاعات موجود نشان می‌دهد گروه‌های تروریستی کماکان برای حمله به مناطق مختلفی برنامه‌ریزی می‌کنند و ممکن است در حملات خود با سلاح‌های متعارف یا نامتعارف، منافع دولتی یا شخصی آمریکایی‌ها را هدف قرار دهند.»

این وزارتخانه به اهداف محبوب تروریست‌ها هم اشاره کرده و گفته که «اهداف نرم» از جمله هتل‌ها، کلوب‌ها، رستوران‌ها، عبادتگاه‌ها، مدارس، مراکز خرید، سامانه حمل و نقل عمومی و هر جایی که جمعیت قابل توجهی از مردم در آنجا اجتماع داشته باشند، مورد علاقه تروریست‌هاست.

در انتهای این بیانیه، مَخلَص کلام اینگونه به آمریکایی‌ها توضیح داده شده که تأسیسات متعلق به دولت آمریکا در سراسر دنیا «در بالاترین سطح هشدار» قرار دارند.

در حملات 11 سپتامبر سال 2001، 2993 نفر کشته شدند؛ اجساد  بسیاری از قربانیان هیچ‌گاه پیدا نشد و محل سابق برج‌های 2 قلو حالا یادمان این افراد است.

از میان 19 نفری که متهم به ترتیب‌دادن حملات مشکوک یازده سپتامبر شدند، 15 نفر ملیت سعودی، 2 نفر ملیت اماراتی، یک نفر ملیت لبنانی و یک نفر ملیت مصری داشتند.

مجلسین آمریکا جدیداً قانونی تصویب کردند تا مردم آمریکا حق داشته باشند از عاملان این حادثه و پشتیبانانشان شکایت کنند؛ کاخ سفید تهدید کرده که اوباما این طرح را وتو خواهد کرد.

عربستان 700 میلیارد دلار در آمریکا سرمایه‌گذاری کرده است.

انتهای پیام/ع