دادستان پاریس از خنثی شدن عملیات تروریستی سه زن عضو گروه تروریستی تکفیری داعش در پاریس خبر داد.

شبکه خبری فرانس ۲۴ در گزارشی درباره عملیات تروریستی خنثی شده در فرانسه اعلام کرد: یکی از سه زنی که روز گذشته بازداشت شدند، تحویل قاضی رسیدگی به پرونده های تروریستی داده شد تا از وی درباره اقداماتی که قصد داشته در فرانسه انجام دهد، بازجویی شود. اثر انگشت این زن ۲۹ ساله بر روی خودرویی که پر از کپسول گاز برای انفجار در پاریس بود پیدا شده است.

 

براساس این گزارش، سه زنی که روز پنجشنبه بازداشت شدند از طریق اینترنت همدیگر را پیدا کرده بودند. هر کدام از آنها ساکن یکی از شهرهای فرانسه بودند و از طریق شبکه های اجتماعی اینترنتی طرح تروریستی خود را هماهنگ کرده بودند. این ۳ نفر از سوی تروریست های داعش در سوریه و از طریق شبکه‌های مجازی رهبری می‌شدند.

«فرانسوا مولن» دادستان پاریس، در گفتگو با خبرنگاران گفت اقدام این سه زن برای عملیات تروریستی در فرانسه با هدایت یک فرمانده زن داعش، نشان می دهد این گروه تروریستی در نظر دارد از زنان به عنوان جنگجو استفاده کند.

«اینس ام» ۱۹ ساله، بعد از آنکه هنگام دستگیری با چاقو به یک پلیس حمله کرد، به ضرب گلوله زخمی شد.

«سارا. ح» ۲۴ ساله نیز نامزد سابق فردی بود که دو مامور پلیس را در منزلشان سربرید و سپس در ماه ژوئن کشته شد و بعد نامزد فرد دیگری شد که ماه ژوییه سر یک کشیش فرانسوی را برید.

«امل اس» هم ۳۹ سال سن دارد. هر سه زن با سازمان تروریستی داعش در ارتباط بوده اند.

در ساک «اینس مدنی» دست نوشته ای وجود داشته که وی در آن وفاداری خود را به داعش اعلام کرده است.