داعش: از رقه به شمال آفریقا می‌رویم

 همزمان با تلاش‌های روسیه و آمریکا برای برقراری آتش‌بس در سوریه، عناصر داعش هشدار دادند اگر شهر رقه به عنوان مرکز خلافت این گروه تروریستی سقوط کند، آنها به شمال آفریقا نقل مکان می‌کنند و مرکز خلافت جدیدی در این منطقه برپا خواهند کرد.

 

"جان کری،" وزیر امورخارجه آمریکا، از دولت سوریه و معارضان این کشور خواست به آتش‌بس پایبند باشند و از غروب آفتاب دوشنبه، طرح اتش‌بس در سراسر سوریه به اجرا درآید.

 

دولت "بشار اسد،" رئیس جمهور سوریه، اعلام کرد به آتش‌بس پایبند خواهد بود. برقراری اتش‌بس به روسیه و آمریکا امکان می‌دهد به طور موثر با تروریست‌های داعش وارد نبرد شوند.

 

یکی از عناصر داعش درباره افزایش حملات روسیه و ائتلاف آمریکایی علیه این گروه تروریستی گفت: این حملات هر اندازه که شدید باشد تغییری در روند کاری داعش بوجود نمی‌آورد. این یک شعار یا تبلیغ نیست، داعش دامنه فعالیت‌های خود را افزایش خواهد داد و ممکن است مرکز بعدی خلافت خود را در عربستان، مصر، لیبی و یا تونس برپا کند. داعش در سراسر جهان عناصری فعال دارد و شمار هواداران آن در حال افزایش می‌باشد.

 

داعش اخیرا در تبلیغات خود از "ولایت طرابلس" برای استقرار خلافت جدیدی در طرابلس، سرت و یا بنغازی در لیبی ابراز علاقه کرده است که به دلیل سهولت انتقال از این شهرها به اروپا، نگرانی‌های زیادی را در میان غربی‌ها بوجود آورده است.

 

به نظر می‌رسد، داعش شهر سرت لیبی را به عنوان پایگاه احتمالی بعدی خود انتخاب کرده است تا در صورت سقوط شهر رقه، به آن نقل مکان کند.