ظهور نادر همسر سیسی در مصر جنجال بپا کرد

 جنجال به پا شده در رسانه های مصر، بیشتر به این خاطر است که فعالیت ها و ظهور رسانه ای "انتصار عامر" همسر سیسی در ارتباط با سیاست نبود، بلکه او این بار وارد دنیای اهل هنر شد و با نادیه لطفی از هنرمندان مصری برای اطمینان یافتن از سلامت و اوضاع شخصی وی تماس گرفت.

روزنامه القدس العربی لندن خاطرنشان کرد، حضور نداشتن انتصار عامر در صحنه از زمان ورود همسرش به عرصه سیاسی مصر در سوم ماه ژوئیه سال 2013 میلادی و سپس تصدی پست ریاست جمهوری توسط او سوالات زیادی را ایجاد کرده است؛ بویژه که مصری ها در طول دهه های گذشته به حضور مکرر همسر رئیس جمهور که بر "کرسی بانوی اول مصر" تکیه می زند، عادت کرده اند.

پیشتر سوزان همسر محمد حسنی مبارک رئیس جمهور مخلوع مصر، حضور چشمگیری در رسانه ها داشت. قبل از او نیز، مردم مصر به حضور مکرر جیهان همسر محمد انور سادات رئیس جمهور وقت مصر عادت داشتند . همسر سادات تا این لحظه فعالیت سیاسی و اجتماعی جنجال برانگیزی در مصر دارد.

نبود انتصار عامر در صحنه از زمان روی کار آمدن عبدالفتاح سیسی قابل توجه بود و همین امر باعث شد که تماس وی با نادیه لطفی جلب توجه کند.

روزنامه الوطن نزدیک به نهادهای امنیتی مصر خبر تماس تلفنی انتصار عامر با نادیه لطفی را برای اطمینان یافتن از وضعیت سلامتی وی، منتشر کرد.

اولین حضور رسمی انتصار در جریان ادای سوگند قانون اساسی همسرش در دادگاه عالی قانون اساسی پس از پیروزی در انتخابات جنجال برانگیز ریاست جمهوری در ماه ژوئن سال 2014 میلادی بود.

یک سایت عربی پیشتر گزارشی درباره خانواده سیسی منتشر کرد، و حضور نداشتن همسر سیسی در انظار عمومی را اینگونه تفسیر کرد که وقتی سیسی داشت رئیس جمهور می شد، همسرش یک دورۀ فشردۀ آموزش اصول دیپلماتیک و شیوه تعامل و برخورد در مراسم رسمی و ملاقات های مردمی را زیر نظر یک زن کارشناس خارجی سپری کرد، اما نتایج این دوره ناامید کننده بود و در نهایت گزارشی با این مضمون به سیسی و کاخ ریاست جمهوری و ارتش فرستاده شد که وی مناسب حضور در مناسبت های عمومی نیست، و توصیه نمی شود که همراه رئیس جمهور در مراسم رسمی اعم از سفرهای خارجی یا استقبال از هیئت های رسمی سایر  کشورها حضور داشته باشد.