کره شمالی: تقلای آمریکا برای تحریم یکجانبه خنده دار است

 کره شمالی امروز (یکشنبه) اعلام کرد تلاش‌های آمریکا برای اعمال تحریم علیه این کشور به دنبال پنجمین آزمایش هسته‌ای را "خنده‌دار" عنوان کرد و گفت که این کشور به تقویت قدرت هسته‌ای خود ادامه می‌دهد.

وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای که از خبرگزاری رسمی این کشور منتشر شد اعلام کرد: مجموعه تلاش‌ها و صحبتهای اوباما درباره تحریمهای بی معنی تا به امروز  بسیار خنده دار بوده است.

این خبر درحالی منتشر شده است که 2 روز پس از انجام پنجمین آزمایش هسته‌ای کره شمالی، سونگ کیم فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی در سخنانی تاکید کرد: واشنگتن احتمالا تحریم‌های یکجانبه‌ای را علیه پیونگ یانگ اعمال خواهد کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: علاوه بر اقداماتی که شورای امنیت انجام می دهد، آمریکا به همراه کره جنوبی و ژاپن، احتمالا اقدامات یکجانبه ، دوجانبه و سه جانبه ای را علیه کره شمالی اتخاذ خواهند کرد.

از سوی دیگر کره جنوبی اعلام کرده است که در صورت آغاز هرگونه حمله هسته‌ای از سوی کره شمالی، طرحی را برای حمله پیشگیرانه به پیونگ یانگ و نابودی کامل پایتخت کره شمالی آماده کرده است.

یک منبع آگاه ارتش کره جنوبی در این باره گفت: هر منطقه‌ای از شهر پیونگ یانگ به خصوص جاهایی که رهبران کره شمالی در آن مخفی شده‌اند؛ به طور کامل توسط موشک‌های بالستیک و گلوله‌های خمپاره با قدرت انفجاری بسیار بالا، منهدم خواهد شد، این در شرایطی است که کره شمالی بخواهد هرگونه اقدام هسته‌ای را علیه سئول انجام دهد.