یکی از فرماندهان نیروهای مردمی عراق (حشد الشعبی)  اعلام کرد تروریست‌های داعش غیرنظامیان را  در برابر دیدگان زنان و کودکان در منطقه شرقاط در استان صلاح‌الدین اعدام می کنند.

 

جبار معموری روز دوشنبه گفت عناصر تروریستی داعش  برای ممانعت از فرار خانواده‌های عراقی از مناطق تحت سیطره این گروه در منطقه شرقاط، دست به اقدامات وحشیانه‌ای می زنند و اعدام شهروندان عراقی  را در مقابل چشمان زنان و کودکان انجام می دهند.

 

وی افزود خانواده‌هایی که موفق به فرار از مناطق تحت اشغال عناصر داعش در منطقه شرقاط شدند حوادث بسیار وحشتناکی را تعریف می‌کنند که نشانه عمق قساوت، بی رحمی و جنایت‌های تروریستهای داعش بر ضد غیرنظامیان و افراد بی‌گناه است.

 

این فرمانده نیروهای مردمی عراق تاکید کرد برخی از این خانواده‌ها می‌گویند عناصر داعش به منظور جلوگیری از فرار خانواده‌های عراقی به طرف مناطق تحت کنترل نیروهای امنیتی و حشد الشعبی، برخی افراد را در مقابل زنان و کودکان عراقی اعدام می کنند.

 

معموری گفت عناصر داعش زنان عراقی را وادار می کنند با دستان خود  اجساد کودکان و همسرانشان را دفن  کنند. وی یادآور شد مرگ خانواده‌های عراقی در شرقاط بر اثر گرسنگی یک حقیقت تلخ است.

 

گفته می‌شود هزاران خانواده عراقی در ماه‌های گذشته موفق شدند از منطقه شرقاط که در اشغال عناصر داعش است به دیگر مناطق استان صلاح‌الدین فرار کنند.