سفر غیرمنتظره معاون وزیر خارجه آمریکا به عراق

 «آنتونی بلینکن» معاون وزیر خارجه آمریکا، روز سه‌شنبه در سفری اعلام نشده وارد عراق شد. وی در جریان این سفر با مسئولان ارشد عراقی دیدار و با آنها درباره تحولات سیاسی، اقتصادی، انسانی و امنیتی و نیز فعال‌سازی روابط دوجانبه رایزنی کند.

«برت مک‌گورک» فرستاده رئیس‌جمهوری آمریکا به ائتلاف جهانی ضد داعش و «جوزف پنینگتون» معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک،بلینکن را در این سفر به عراق، که دو روز به طول خواهد انجامید را همراهی می‌کنند.

در همین راستا، سفارت آمریکا در بغداد، عصر سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: بلینکن و هیات همراه او با «حیدر العبادی» نخست‌وزیر و برخی مسئولان عراقی به منظور گفت‌وگو درباره تلاش‌های صورت گرفته برای جنگ با گروه تروریستی داعش و آمادگی‌ها برای عملیات آزادسازی «موصل» مرکز استان نینوا از اشغال داعش، دیدار خواهند کرد.

این هیات آمریکایی همچنین روز پنجشنبه به اقلیم کردستان عراق خواهند رفت و با «مسعود بارزانی» رئیس این اقلیم و برخی دیگر از مقام‌ها دیدار و با آنها درباره راه‌های حمایت از نیروهای پیشمرگه کُرد، که علیه داعش می‌جنگند، و نیز پرونده انسانی و کمک به آوارگان در عراق گفت‌وگو خواهد کرد.