وزیر کشور آلمان روز گذشته (سه شنبه) از دستگیری سه تبعه سوری به اتهام همکاری و ارتباط با گروه تروریستی تکفیری داعش و نیز ارتباط با عناصر حملات تروریستی پاریس، خبر داد.

«توماس دی مایزیر» روز گذشته در کنفرانسی خبری با اعلام این خبر، گفت: نیروهای امنیتی آلمان سه تبعه سوری را در شمال این کشور دستگیر کردند و اطلاعات به دست آمده حاکی از آن است که افراد دستگیر شده، توسط گروه تروریستی داعش آموزش دیده و با تعمّد و برنامه ریزی، خود را پناهجو معرفی کرده و به منظور اقدامات خرابکارانه و تروریستی خود را به آلمان رسانده اند.

تحقیقات اولیه مشخص کرد که این افراد با عاملان حملات تروریستی پاریس که در ماه نوامبر سال گذشته میلادی رخ داد، در ارتباط بوده اند.

وی در ادامه اظهاراتش افزود: نفرات دستگیر شده، جوان های ۱۷، ۱۸ و ۲۶ ساله بوده اند و طی عملیات گسترده نیروهای امنیتی آلمان، در یکی از کمپ های نگهداری آوارگان و پناهجویان در شمال این کشور، شناسایی و دستگیر شدند.

به گفته این مقام ارشد آلمانی همان سازمانی که اقدام به قاچاق تروریست های پاریس کرده بود، اقدام به قاچاق این سه تروریست داعشی به داخل خاک آلمان نیز کرده است. چراکه اسناد و مدارک سفر آنها، در یک مکان واحدی آماده و صادر شده است.

دی مایزیر همچنین تاکید کرد: نیروهای امنیتی و اطلاعاتی آلمان، این سه تروریست را از ماه ها قبل تحت نظر داشتند و به دنبال جمع آوری اسناد و مدارک بیشتر و محکم تر برای اثبات ارتباط آنها با داعش بودند که در نهایت با جمع آوری این اسناد، موعد دستگیری آنها فرا رسید.

ویز کشور آلمان در پایان خاطرنشان کرد: علیرغم اثبات ارتباط این سه تبعه سوری با گروه تروریستی داعش، هنوز هیچ سندی مبنی بر تصمیم آنها برای انجام عملیات تروریستی یا انتحاری در خاک آلمان به دست نیامده است.