حمایت تمام قد اوباما از کلینتون

 باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در جریان کمپین دموکرات‌ها در یکی از پایگاه‌های این حزب، هیلاری کلینتون را به عنوان "شایسته‌ترین و با صلاحیت‌ترین نامزدی که تاکنون برای تصدی سمت ریاست جمهوری انتخاب شده" تحسین کرد و دونالد ترامپ، رقیب وی را به عنوان فردی که به هیچ وجه برای رهبری آمریکا مناسب نیست، مسخره کرد.

وی گفت: کلینتون بار دیگر قربانی رفتار ناعادلانه و ماشین رسوایی شده که کل حرفه سیاسی طولانی مدتش را دنبال کرده است.

اوباما افزود: اما چیزی که هیلاری را متمایز می‌سازد، این است که او به راهش ادامه می‌دهد، هرگز دست از تلاش نمی‌کشد و هرگز از مبارزه برای ما حتی اگر همیشه قدردان او نباشیم، دست نمی‌کشد. من متوجهم که ما یک کشور جوان، یک کشور بدون آرامش و پر از بی‌تابی هستیم. ما همیشه این مساله پر زرق و برق را دوست داریم. هنگامی که نامزد پست ریاست جمهوری بودم از این مساله سود بردم. ما گاهی چیزی را که محکم، ثابت قدم و واقعی باشد تصور می‌کنیم و باید بگویم که هیلاری کلینتون محکم، ثابت قدم و واقعی است.

این اظهارات اوباما پس از آن مطرح شد که هیلاری کلینتون اخیرا نیمی از حامیان ترامپ را تحقیر کرده و آن‌ها را کوچک شمرد. وی به خاطر بیماری ذات الریه که آن را اعلام نکرده بود مجبور شد مراسم یادبود قربانیان 11 سپتامبر را ترک کند.

تلاش کمپین کلینتون برای مخفی نگه داشتن بیماری وی نگرانی‌های دیرینه درباره تمایل کلینتون به پنهان کاری بحران‌ها را احیا کرده است.

اوباما به حاضرین در کمپین فیلادلفیا که تعداد آن‌ها به 6000 تن می‌رسید، گفت: کلینتون در ارائه سوابق مالی و جسمانی‌اش نسبت به ترامپ شفاف‌تر است و او اظهارنامه‌های مالیاتی‌اش را منتشر کرده در حالی که ترامپ از این اقدام امتناع کرده است.

اوباما افزود: موسسه خیریه کلینتون جان تعداد بیش‌شماری از انسان‌ها در سراسر جهان را نجات داده در حالی که ترامپ از خیریه‌اش برای خرید نقاشی خودش استفاده کرده است!

وی ادامه داد: من با شور و اشتیاق از کلینتون حمایت می‌کنم و شما نیز باید همین کار را انجام دهید. من از صمیم قلب می‌خواهم تا هیلاری کلینتون انتخاب شود.

اوباما در تلاش برای از بین بردن ادعای ترامپ مبنی بر اینکه "قهرمان قشر کارگر" است، وی را به عنوان فردی بی‌تجربه، غیر جدی و مردی که اهل عمل نیست، متهم کرد.

وی گفت: ترامپ هیچ راه حل جدی ارائه نمی‌دهد. او تنهابه خشم، نفرت و سرزنش دامن می‌زند.