در گزارش کامرسانت  با استناد به نظر سنجی انجام شده توسط مرکز لوادا سنتر 72% جمعیت روسیه معتقد است تروریسم مشکل همه بشریت است. فقط 21% آن را مشکل خود طرف مواجه شده با حمله تروریستی تلقی می‌کند. این سنجش در آستانه سالگرد حمله 11 سپتامبر 2011 به آمریکا ترتیب داده شد.

نتایج این نظر سنجی نشان می‌دهد موضع منفی مردم روسیه نسبت به آمریکا شدیدتر نشده است. یا حداقل درصد افرادی که می‌گویند آمریکا و متحدان آن سزاوار این حملات بودند چندان بالا نرفته است.

آلکسی گراژدانکین معاون مدیر لوادا سنتر خاطر نشان می‌کند: در سال 2006، یعنی 10 سال قبل، 42% جمعیت آماری از اقدام ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در حمایت از سیاست آمریکا در مبارزه با تروریسم بین‌المللی بطور قطعی استقبال کرده بود. نظر 42% دیگر در این مورد بیشتر مثبت بود تا منفی. امروز این ارقام به ترتیب به 27 و 52% رسیده است.

اما طی همین دوره درصد افرادی که آمریکا را متحد روسیه تلقی می‌کنند از 39% تا 22% پایین رفته است. 18% جمعیت روسیه می‌گویند طرفین می‌توانند همزمان با رعایت منافع ملی خود با یکدیگر همکاری کنند. ولی بخش محسوس جمعیت آماری می‌گوید هر کشور طبق منافع خود اقدام و از شبه‌نظامیان "خودی" (روسیه در جهان عرب، آمریکا در قفقاز شمالی) حمایت می‌کنند.