به نقل از روسیا الیوم ژنرال "ایگور کناشینکوف" سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه تصریح کرد: روسیه تعهدات خود درباره تضمین آتش بس در خاک سوریه را از همان دقایق اولیه اجرا می کند.

وی از اظهارات مختلف نمایندگان وزارتخانه های خارجه و دفاع آمریکا درباره افق های اجرای توافق انجام شده درباره سوریه توسط مسکو ابراز تعجب کرد.

کناشینکوف خاطرنشان کرد: این تنها ارتش سوریه است که از زمان آغاز آتش بس در سه روز پیش، به آن پایبند بوده است و این درحالی است که "مخالفان میانه رو"ی مورد حمایت آمریکا گلوله باران محله های مسکونی را افزایش داده اند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: به نظر می رسد که آمریکا در پس این اظهارات، قصد دارد اجرا نکردن بخشی از تعهداتش بویژه درباره جداسازی تروریست ها و "معارضان میانه رو" را پنهان کند.

کناشینکوف تأکید کرد: روسیه از همان دقایق اولیه با ایجاد چندین گذرگاهی در شهر حلب و نظارت شبانه روزی بر اوضاع در سراسر مناطق سوریه که مشمول آتش بس می شود، تعهدات خود را اجرا می کند.

وی گفت: این سوال مطرح می شود که این "معارضان میانه رو" که شرکای آمریکایی ما از آمادگی آنها برای پایبندی به آتش بس سخن می گوید، کجا هستند؟