پایگاه خبری-تحلیلی «جبهه جنوب» با انتشار مطلبی نشان می‌دهد که چگونه رسانه‌های مسلط غربی در اتحادی نامبارک و نانوشته تلاش می‌کنند دولتهای روسیه و سوریه را عامل اصلی نقض آتش‌بس معرفی کنند وجنایتهای تروریستها را نادیده بگیرند که این رسانه‌ها از آنها به عنوان «انقلابی» یا «مخالف میانه‌رو» یاد می‌کنند.

درآغاز این مطلب آمده که تنها چند روز ازامضای توافق آتش‌بس در سوریه در روز شنبه نمی‌گذرد که رسانه‌های غربی هم‌اکنون کمپین تبلیغاتی وسیعی به راه انداخته اند که با انتشاراخبارکذب و نادرست از آنچه هم اکنون در سوریه در جریان است، کوشش می‌کنند دمشق و مسکو را به عنوان ناقض آتش‌بس نزد افکار عمومی بی‌اعتبار کنند.

واشنگتن پست با انتشار مقاله ای در 12 سپتامبر ازبمباران گسترده مناطق مسکونی در«ادلب» توسط جنگنده های نیروی هوایی روسیه و سوریه خبرمی دهد که در طی این حملات هوایی نزدیک 85 شهروند وازجمله دوکودک کشته شده اند، وعکس این مقاله نیز دو مرد ناشناس با لباسهای پاکیزه نشان می دهد که دوکودک خردسال را درویرانه های شهر در بغل دارند.

پایگاه اینترنتی«ای بی سی» نیز در مقاله ای روسیه وسوریه رابه خاطر نقض آتش‌بس و کشتار مردم عادی در «ادلب» محکوم می کند، نویسنده فراموش می کند که تنها منبع او برای این اخبار کذب،خود تروریستها در سوریه هستند.

پایگاه خبری شبکه «سی ان ان» نیز در 11 سپتامبر خبرمی دهد که نیروی هوایی روسیه 91 شهروند عادی را به قتل رسانده اند، دراینجا نیز منبع خبراصلی، گروهکهای تروریستی هستند و جالب توجه این است که رسانه های وابسته به تروریستها ، شمار کشته شدگان را 60 نفر اعلام کردند و نویسنده عکسی که برای این مطلب انتخاب می کند را از«واشنگتن پست» کپی کرده است.

این مطلب درادامه می افزاید که همین رسانه ها درمورد تهاجم نظامی وسیع تروریستها دراستان «حماه» که مناطق مسکونی را هدف حملات خمپاره ای و توپخانه ای خود قرار دادند، هیچ خبری منتشرنکردند. این رسانه ها همچنین درباره اعدام و کشتار شهروندان حلب توسط تروریستها که قصد فرار از منطقه جنگی دارند، سکوت مطلق کرده اند.

این گزارش در پایان یادآور می شود که هم اکنون سوریه در محاصره کامل است، نه تنها محاصره اقتصادی و نظامی که محاصره رسانه ای و تبلیغاتی. این رسانه های مشهور غرب، ستم و شقاوت گروهک های تروریستی را مهربانی و قهرمانی جا می زنند و باعث می شوند که برادرکشی و اعمال غیرانسانی به یک سنت تبدیل شوند.