آمریکا در سال 2017 باز هم پناهجو می پذیرد

آمریکا در حالی از پذیرش بیش از 110 هزار پناهجو در سال جدید خبر داده است، که این کشور شاهد بحث هایی جدی درباره شمار مهاجرینی است که این کشور می تواند بپذیرد.

 

بر اساس اعلام خبرگزاری رویترز،"جاش ارنست" سخنگوی کاخ سفید گفت؛ افزایش 30 درصدی شمار پناهجویان در سال جاری شامل  40 هزار نفراز خاورمیانه از جمله سوریه و جنوب آسیا بود.

وی افزود: باید یادآوری کنیم در سوابق افرادی که بر اساس این برنامه اجازه ورود به آمریکا را دارند بیشتر از افراد دیگر دقت نظر می شود، مهم ترین اولویت اوباما امنیت ملی است که بدون شک مربوط به بررسی درخواست پناهجویان برای ورود به آمریکاست. 

آمریکا، متعهد شده است که در سال 2016 ده هزار پناهجو را بپذیرد، اما این مساله بحث هایی جدی را در رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری به خود اختصاص داده است.

سازمان ملل 19 سپتامبرکنونی میزبان اولین دوره کنفرانس پناهندگان و مهاجران خواهد بود، و در روز پس از آن نیز کنفرانس کشورهای کمک کننده به ریاست اوباما برگزار می شود.

به رغم اینکه آمریکا نقش اساسی در برافروختن شعله های جنگ در جهان یا به شکل مستقیم در افغانستان،عراق،لیبی یا به نمایندگی ازخود در یمن و سوریه دارد، اما در مقایسه با دیگر کشورها حتی کشورهای کوچک مانند لبنان و اردن میزبان شمار بسیار اندکی از پناهجویان است.