اقامتگاه حجاج پاکستانی که نزدیک کعبه قرار داشت دچار حریق شد و مشکلات زیادی به وجود آورد.

هنوز علت این حادثه مشخص نشده اما گفته می‌شود در زمان آتش‌سوزی 750 زائر در این محل حضور داشتند. به گزارش وزارت دفاع عربستان محلی که دچار حریق شده مختص حجاج پاکستانی اهل کویته، کراچی و لاهور است.

به گزارش اردو تایمز، نیروهای امدادی سعی دارند حجاج را که در بین شعله‌های آتش به دام افتاده‌اند نجات دهند.

هنوز خبری از آمار تلفات این حادثه مشخص نشده و رسانه‌های پاکستان بر اثر فشار دولت از انتشار جزئیات آتش‌سوزی در محل اقامت حجاج پاکستانی خودداری می‌کنند.

بیش از 9 نفر از حجاج پاکستانی در عربستان فوت کرده‌اند و تعداد قربانیان آتش‌سوزی در محل اسکان زائران هنوز مشخص نیست.

امسال وضعیت رسیدگی به امور زائران حج به مراتب وخیم‌تر از سال گذشته است و حجاج بیشتر کشورها از جمله پاکستان از بی‌نظمی و خدمات رسانی در عربستان ناراضی هستند.

با اینکه بیشتر مردم پاکستان برای زیارت خانه خدا به مکه می‌روند اما تعداد زیادی نیز به عنوان خدمه و برای یافتن شغل و درآمد بهتر راهی عربستان می‌شوند که با توجه به پرداخت نشدن دستمزد کارگران پاکستانی از این سفر منصرف شدند.

پرداخت نشدن دستمزد بیش از 16 هزار کارگر پاکستانی موجب بی‌اعتمادی مردم به عربستان شده است و این کشور جایگاه قبلی را بین آنها ندارد.

کارگران پاکستانی مقیم عربستان درآمد سرشاری را نصیب دولت پاکستان می‌کردند بنابراین نادیده گرفتن آنها روی روابط دو کشور تأثر منفی دارد.

در حال حاضر نیز کارگران پاکستانی که برای 3 شرکت عربستانی کار می‌کنند و دستمزد آنها پرداخت نشده دست به تجمعات اعتراض‌آمیز زده‌اند امات پاسخی به اعتراض آنها داده نشده است.