پس از این که ترامپ سال‌ها به طرح ادعاهایی عجیب در خصوص محل تولد اوباما پرداخت، وی بار دیگر به در خصوص ترور احتمالی هیلاری کلینتون اظهار نظر کرد.

 

ترامپ در سخنرانی عجیب 45 دقیقه‌ای شب جمعه اظهار کرد محافظان کلینتون خلع سلاح شوند تا مشخص شود که چه حادثه ای برای وی رخ خواهد داد. 

 

نامزد جمهوریخواه انتخابات آتی آمریکا در این سخنرانی گفت: "اسلحه های آن ها را بگیرید. حق قانونی آن ها را از بین ببرید." وی در ادامه  همچنین کلینتون را به تکبر و غرور متهم کرد.

 

رابی موک، مدیر کمپین انتخاباتی کلینتون، در بیانیه ای اظهارات ترامپ را محکوم کرد و گفت: "دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوری خواه، علاقه بسیاری به تشویق مردم به خشونت دارد. این که این روش برای تحریک طرفدارنش مورد استفاده قرار می گیرد یا حتی به عنوان یک شوخی، کاملا اشتباه است و برای فردی که به دنبال ریاست جمهوری است ویژگی کاملا نامناسبی محسوب می شود. با این حال ما بارها دیده ایم که هیچ میزان اشتباهی باعث اصلاح دونالد ترامپ نمی شود."

 

اظهارات ترامپ در حالی مطرح شده است که وی پیشتر در ماه اوت نیز به ترور کلینتون اشاره کرده بود. وی همچنین تنها چند ساعت پیش از مطرح کردن این موضوع، پس از سال ها ادعای این که باراک اوباما در آمریکا متولد نشده است، گفت: "باراک اوباما در آمریکا متولد شده است. تمام."

 

کلینتون پس از سخنان اخیر ترامپ در این باره اظهار کرد: "ترامپ به مدت 5 سال مساله تولد اوباما را در خارج از کشور مطرح کرد، کمپین وی در اصل بر همین دروغ بنا شده است... وی باید از رئیس جمهور اوباما و مردم آمریکا عذر خواهی کند."