آیا ترامپ نیاز به کاهش وزن دارد؟

 با مطرح شدن وضع نابسامان سلامت "هیلاری کلینتون،" نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، شرایط جسمانی "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری‌خواه این انتخابات، نیز زیر ذره‌بین رفته است. برخی معتقدند وزن بالای ترامپ نکته‌ای منفی برای او محسوب می‌شود و این نامزد میلیاردر نیاز دارد چند کیلویی از وزن خود کم کند.

 

ترامپ در سخنانی کم سابقه اذعان کرده بود اگر می‌توانست موضوعی را درباره خود تغییر دهد، ترجیح می‌داد 6 تا 10 کیلو از وزنش را کم می‌کرد. ترامپ توضیح داد این موضوع را برای سلامتی خود لازم می‌داند و ارتباطی با نامزدی ریاست جمهوری وی ندارد.

 

ترامپ در برنامه تلویزیونی "دکتر اوز" شرکت کرد و گفت سبک زندگی اشتباهی که داشته موجب اضافه وزن او شده و هم‌اکنون 107 کیلوگرم وزن دارد. باتوجه به قد 1.9 متری ترامپ، شاخص توده بدنی وی 29.5 است و در محدوده افراد دارای اضافه وزن قرار می‌گیرد. 

 

دکتر "گرگ راسنکرانس،" پزشک و رئیس موسسه درمانی کلیولند، معتقد است این مقدار از اضافه وزن در سطحی نیست که نگرانی جدی برای وضع سلامت ترامپ بوجود آورد. وی در این باره گفت: توصیه من این است که آقای ترامپ کمی وزن کم کند. رژیم غذایی سالمی را دنبال کرده و ساعاتی را در روز به ورزش اختصاص دهد؛ اما باتوجه به برنامه فشرده کاری او در کمپین انتخاباتی، کاهش وزن برای ترامپ دشوار خواهد بود.

 

این پزشک آمریکایی اتکا به شاخص توده بدنی را دلیل محکمی برای تعیین سلامت و یا بیماری افراد نمی‌داند.
آمریکا دارای بالاترین نرخ اضافه وزن در میان دیگر کشورهای جهان است و توجه ترامپ به کاهش اضافه وزنش می‌تواند الگوی مناسبی برای شهروندان آمریکایی باشد.