یک کارگردان عربستانی که دغدغه خود را وحدت میان شیعه و سنی می داند، در یکی از کارهای خود که قرار است ماه رمضان آینده در عربستان و امارات متحده عربی به روی آنتن رود، داستان دو جوان از دو قبیله شیعه و سنی را به تصویر کشیده است.

«دکتر محسن شیخ الحسن»، کارگردان عربستانی، در این باره اظهار داشت: این سریال ۲۰ قسمتی که نام آن «عشق ناتمام» است، داستان جوانی شیعه به نام «قاسم» و دختری از یک قبیله اهل سنت به نام «سلمی» را در منطقه "دمام" در شرق عربستان حکایت می کند که به یکدیگر علاقه مند می شوند و با وجود اختلافات مذهبی که بین قبایل این دو جوان وجود دارد، در نهایت می توانند با تمام مشکلات مقابله کرده و با یکدیگر ازدواج کنند.

وی در ادامه افزود: در این سریال، این دو جوان نمایندگانی از دو مذهب شیعه و سنی معرفی شده اند که علیرغم وجود اختلافات مذهبی و فکری در ابعاد مختلف زندگی شان، می توانند با تدبیر بر آنها فائق آیند و فاصله های بین خود را شکسته و به هم نزدیک شوند.

این کارگردان عربستانی در پایان تاکید کرد: هدفمان از ساخت این سریال شکستن حصارها و فاصله ها میان شیعیان و اهل سنت و ترویج و گسترش حسن ظن پیروان این دو مذهب به یکدیگر است.

شایان ذکر است اکثر شیعیان عربستان اثنی عشری هستند و بیشتر آنها در مناطق شرقی این کشور بویژه استان‌های "احساء" و "قطیف" حضور دارند. البته در دیگر مناطق همانند "دمام" و "مدینه" نیز شیعیان حضور دارند.