به گفته معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید، قرار است در نشست روز دوشنبه باراک اوباما و حیدر العبادی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل  درباره عملیات در موصل عراق برای بیرون راندن گروه تروریستی داعش از این شهر تبادل نظر کنند.

باراک اوباما در آخرین حضور خود به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا در نشست مجمع عمومی سازمان ملل شرکت می‌کند.

او قرار است آخرین سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل را که هفتاد و یکمین نشست این نهاد است، روز سه شنبه به وقت نیویورک ایراد کند.

رئیس‌جمهور آمریکا در حاشیه نشست نیویورک، قرار است دیدارهایی با مقامات خارجی شرکت کننده در اجلاس سازمان ملل ترتیب دهد.

یکی از این دیدارها که قرار است روز دوشنبه به وقت نیویورک برگزار شود، دیدار اوباما با حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق است.

به گفته معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید، یکی از محورهای مهم گفتگو و تبادل نظر اوباما و العبادی، عملیات برای آزادسازی موصل از دست داعش خواهد بود.

به گزارش آسوشیتدپرس، «بن رودز» گفت: «ما همیشه اعتقاد داشتیم که پیشرفت در صحنه پیکار و نبرد باید با پیشرفت در عرصه سیاسی بین اجتماعات و گروه‌های سیاسی مختلف عراق همراه شود».

وی تاکید کرد که اوباما و العبادی درنظر دارند در دیدار روز دوشنبه درباره آماده‌سازی جهت «عملیات موثر و پایدار جهت ازادسازی موصل» با هم صحبت و بحث کنند.

بحث رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر عراق درباره موصل در حالی انجام خواهد شد که از خردادماه دو سال قبل، داعش کنترل این شهر را در دست دارد و تشکیل ائتلاف به رهبری واشنگتن برای بیرون کردن تروریست‌ها از موصل، کاری از پیش نبرده است.