بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائیل یکی از نکاتی است که متاثر از لابی "آیپک" صورت می‌گیرد.

در حقیقت حزب دموکرات و جمهوری خواه آمریکا در کمک به اسرائیل یک موضع همسان و مشترک دارند و هر دو حزب معتقدند که باید کمک‌های نظامی به صورت مرتب به رژیم صهیونیستی اعطا شود.

در 4 سال اخیر بسته کمک‌های نظامی به اسرائیل دست کم به 5 میلیارد دلار افزایش یافته و قرار بوده این رقم تا سال 2018 به 10 میلیارد دلار برسد.

اما اخیر گزارش از کمک‌های نجومی آمریکا به اسرائیل ارائه شده که نشان می‌دهد کاخ سفید ححمایتی معادل 38 میلیارد دلار از رژیم صهیونیستی خواهد داشت.

سایت صهیونیستی «واللا» با اشاره به امضای قرارداد جدید نظامی بین تل آویو و واشینگتن نوشت که بر اساس این قرارداد جدید اسرائیل به اسلحه جدیدی دست می یابد که کشورهای دیگر آن را در اختیار ندارند و به موجب آن ارتش اسرائیل هواپیماهای نوع «k- 46»  که در تجهیز هوایی هواپیماهای جنگی استفاده می شود، دریافت خواهد کرد و علاوه بر آن ارتش این رژیم به بمب های خوشه ای که برای انهدام انبارهای زیرزمینی سلاح مورد استفاده قرار می گیرد و نیز رادارهای پیشرفته مجهز می شود.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی همچنین به جنگنده های اف 35 که هیچ کشور دیگری در جهان آن را ندارد و نیز جنگنده های نوع «v- 22»  مجهز خواهد شد.

** کمک 38 میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیل

طی روزهای اخیر «توماس شانون» دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی و «یعکوب ناجل» رئیس شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی توافقنامه کمک نظامی به ارزش 38 میلیارد دلاری را امضا کردند.

این توافقنامه شامل 33 میلیارد دلار کمک نظامی خارجی و 5 میلیارد دلار برای سامانه دفاع موشکی خواهد بود. مقام‌های رسمی هر دو طرف اعلام کرده اند که کاخ سفید توانسته است در این قرارداد، امتیازات بزرگ و مهمی را از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بگیرد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این باره می گوید:  این قرارداد به اسرائیل کمک خواهد کرد تا سامانه های دفاع موشکی را ارتقا دهد و ساختار نیروهای مسلح را تقویت نماید.

توافق جدید شامل این مساله خواهد بود که اسرائیل نمی تواند به دنبال منابع مالی بیشتری از کنگره فراتر از کمکهای مالی در بسته جدید باشد. اسرائیل در این قرارداد جدید متعهد خواهد شد تا از کمک‌های نظامی آمریکا برای خریداری تسلیحات آمریکایی استفاده کند و از سایر کشورها اقدام به خرید تسلیحات نظامی نکند.

**هدف آمریکا از ارائه کمک‌های نظام نجومی به اسرائیل چیست؟

انتخابات آمریکا از ماه آبان کلید خواهد خورد و حزب دموکرات و جمهوری خواه به دنبال جلب نظر آیپک هستند در حقیقت حزب دموکرات با مطرح کردن کمک نظامی 38 میلیارد دلاری به دنبال آن است تا در انتخابات آینده بتوانند آراء بیشتری را کسب کنند.

علاوه بر این امنیت سرزمین‌های اشغالی هم یکی از نکاتی است که آمریکا را مجاب کرده تا کمک‌های تسلیحاتی به صهیونیست‌ها را چند برابر کند، رژیم صهیونیستی در حالی که هم اکنون در جنگ سوریه به صورت نیابتی سود می‌برند آنچنان نیازی به کمک‌ مالی ندارند اما آمریکا برای حل مسئله انتخابات خود این کار را انجام می‌دهد.

علاوه بر این یهودیان ثروتمندی که در آمریکا زندگی می‌کنند که مقامات کاخ سفید نگرانند که در صورت قطع حساسیت نظام واشنگتن تل‌آویو این یهودیان ثروتمند سرمایه‌گذاری‌ را در آمریکا کاهش دهند یا در این موضوع تجدید نظر کنند.