ابوبکر بغدادی پس از چند ماه ناپدیدی در انظار عمومی ظاهر شد
ابوبکر البغدادی، سرکرده تشکیلات تروریستی داعش، در محله الرساله موصل در انظار عمومی ظاهر شد.

 

 یک منبع محلی در استان نینوا اعلام کرد ناآرامی های اخیر در شهر موصل، سرکرده گروه تروریستی داعش را مجبور کرد تا از مخفیگاه خود در این شهر خارج شود. همچنین رسانه های داعش، این تحول را "تمرینی برای آمادگی با حوادث ناگهانی" دانستند.

 

این منبع محلی به پایگاه خبری شبکۀ السومریۀ عراق گفت ناآرامی های امروز در شهر موصل که گروه تروریستی داعش آن را مرکز حکومت خودخوانده خود می داند سرکرده داعش را وادار به خروج از مخفیگاهش و ظاهر شدن در انظار عمومی نمود.

 

البغدادی در حالی سوار بر یک خودروی شاسی بلند سفید رنگ، در محله الرساله ظاهر شد که سه خودروی مملو از افراد مسلح نقاب زده سیاه پوش در اطراف وی حضور داشتند. از چندین ماه پیش تاکنون این اولین بار است که بغدادی در انظار عمومی ظاهر شده است.

 

این منبع افزود: «ظاهر شدن ابوبکر بغدادی نشان دهنده میزان اهمیت ناآرامی های امروز شهر موصل است. مراکز تبلیغاتی داعش با هدف اطمینان بخشی به افکار عمومی، حوادث امروز موصل را تمرین آماده سازی برای مقابله با حوادث پیش بینی نشده اعلام کردند.»

 

به گفته منبع مذکور در استان موصل، وضعیتی مشابه منع آمد و شد خودروها در بیشتر محله های موصل حاکم است و عناصر مسلح گروه تروریستی داعش به طور بی سابقه ای در مناطق مختلف شهر به ویژه در مقابل ادارات اصلی و نهادهایی که جیش العسره آنها را بسته بود، مستقر شده اند.

 

یادآور می شود شهر موصل، امروز سه شنبه شاهد ناآرامی و حوادث مختلفی بوده است که از آن جمله می توان به بسته شدن ورودی های این شهر و برگزاری رژه فردی عناصر مسلح، بسته شدن ادارات وابسته به داعش از سوی عناصر ویژه داعش موسوم به "جیش العسره" و محاصره یکی از محلات شهر که محل اقامت سرکردگان این گروهک می باشد، اشاره کرد.