«پاتک» ترامپ به دموکراتها

 «دونالد ترامپ»در یک سخنرانی انتخاباتی در منطقه «کنانسویل» در کارولینای شمالی اعلام کرد که جامعه سیاه‌پوستان این کشور در بدترین شرایط ممکن قرار دارند.

دونالد ترامپ در این سخنرانی رو به تعداد اندک سیاه‌پوستان حاضر در این سخنرانی کرد و بار دیگر جمله معروف خود را به زبان آورد: شما چیزی برای از دست دادن ندارید.

نامزد جمهوریخواهان در ادامه اظهار کرد: «ما می خواهیم مناطق مرکزی شهرهای آمریکا را از نو بسازیم؛ زیرا سیاه پوستان آمریکا در بدترین وضع ممکن قرار دارند. شما نگاهی به این مناطق بیندازید؛ هیچ گونه فرصت آموزشی و شغلی در آن وجود ندارد و امنیت در پایین ترین سطح است. این بدترین وضع ممکن است. می‌خواهم بگویم مناطقی مانند افغانستان امن تر از برخی مناطق آمریکاست.»

ترامپ این اظهارات را در واکنش به سخنرانی های هفته گذشته «هیلاری کلینتون» رقیب دموکرات خود، و «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا، در مجمع سالیانه سیاه پوستان ایراد کرد.

اوباما در آن سخنرانی از سیاه پوستان خواسته بود تا برای حفط میراث وی در انتخابات هشتم نوامبر شرکت کنند.

اوباما همچنین در سخنرانی خود به شدت از ترامپ و سیاست هایش انتقاد کرده و گفته بود: اگر این گروه از جامعه (سیاه پوستان) رای ندهند، من آن را توهین به خودم می‌دانم. اگر چه نام من در لیست انتخاباتی وجود ندارد اما میراث من آنجا است چرا که نام کلینتون در آن وجود دارد.