یک سایت ترکیه‌ای نوشت که شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی، درخواست مقامات مصر برای فراهم کردن زمینه دیدار او با عبدالفتاح السیسی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، را رد کرده است.

بر اساس این گزارش، مقامات مصری در تماس با همتایان قطری خود خواهان تعیین زمانی برای دیدار السیسی و شیخ تمیم در نیویورک شده بودند.

 این منبع افزود: طرف قطری به مقامات مصری اعلام کرده است که زمان مورد نظر، برای این دیدار مناسب نیست و مسئولان قطری زمان دیگری را مشخص خواهند کرد.

از سوی دیگر مصری ها این پاسخ قطر را نوعی مخالفت با برقراری این دیدار قلمداد و این خبر را برعکس منتشر کردند و مدعی شدند که طرف قطری خواهان این دیدار شده است.

بنابراین بسیاری از رسانه های مصر این خبر را منعکس و ادعا کردند که السیسی درخواست ملاقات امیر قطر را رد کرده است؛ این رسانه ها خاطرنشان کردند که نماینده قطر در سازمان ملل متحد از نماینده مصر خواسته است که زمانی را برای دیدار میان سیسی و شیخ تمیم تعیین کند.

برخی رسانه های مصری حتی از این هم فراتر رفتند و ادعا کردند که سفرای ترکیه و قطر در سازمان ملل متحد درخواست ملاقات میان سیسی، امیر قطر و اردوغان را به نمایندگی مصر در سازمان ملل متحد ارائه کرده اند.