بشار اسد: آمریکایی‌ها درباره بحران سوریه فقط دروغ می‌گویند
 «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در مصاحبه با آسوشیتدپرس گفت: آمریکا اراده ای برای اقدام ضد جبهه النصره و داعش ندارد و از آنها به عنوان برگ‌هایی در دست خود استفاده می‌کند.

وی افزود: حملات هوایی ائتلاف در دیرالزور تصادفی نبود، بلکه حملات جنگنده های این ائتلاف به مواضع ارتش سوریه به مدت یک ساعت و در یک منطقه گسترده ادامه داشت.

رئیس جمهور سوریه خاطر نشان کرد: روسیه و سوریه به کاروان کمک‌ها نزدیک حلب حمله نکردند. چگونه ممکن است دولت سوریه اجازه ورود کمک ها به یک منطقه را بدهد و مانع از ورود کمک ها به یک منطقه دیگر شود.

وی گفت: کاروان کمک های انسانی سازمان ملل در منطقه حضور تروریست ها نزدیک حلب بود و این گروه ها باید به حمله به کاروان متهم شوند. اتهامات واشنگتن به ما دراین باره واقعیت ندارد. سازمان ملل اعلام کرد حمله به این کاروان، نتیجه حمله هوایی نبود.

بشار اسد افزود: آمریکایی ها درباره بحران سوریه فقط دروغ می گویند.

وی گفت: دولت سوریه در برابر ملت خود پایبند است و هرگز به کمک ها حمله نمی‌کند.

بشار اسد گفت: هیچ کسی در جهان نمی داند بحران سوریه چه زمان پایان خواهد یافت. اگر حمایت های خارجی و منطقه‌ای از تروریست ها متوقف شود، صلح در مدت چند ماه در سوریه محقق خواهد شد.

وی افزود: زمانی که حمایتهای عربستان سعود، قطر و ترکیه از افراد مسلح متوقف شود، در آن زمان توقف جنگ در سوریه امکان پذیر خواهد شد.

رئیس جمهور سوریه گفت: نمی دانم حاکمان کشورهای غربی چه قضاوتی درباره خود دارند در حالی که دستانشان به خون ملت سوریه آغشته است.

اسد افزود: بزرگترین آسیب برای یک کشور از دست دادن منابع انسانی و نه زیرساخت‌هاست. آنچه کاخ سفید درباره حمله ما به کاروان کمک ها می گوید فقط ادعاست.

 

وی گفت: افراد مسلح به طور مستمر مناطقی را که در کنترل ارتش سوریه در حلب است گلوله باران می‌کنند، اگر آنها در محاصره هستند از کجا سلاح به دست می آورند. چگونه ممکن است ما اجازه ورود سلاح به حلب را بدهیم، اما مانع از ورود مواد غذایی به این شهر شویم؟

اسد افزود: ویرانی ها در حلب دردناک است اما ما آنها را بازسازی خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: از بشکه های مواد منفجره مانند هر گلوله و موشک دیگری برای هدف قرار دادن تروریست‌ها استفاده می شود.

رئیس جمهوری سوریه گفت: آزادسازی هر منطقه ای از دست تروریست ها، غیرنظامیان به این مناطق باز خواهند گشت.

بشار اسد افزود: غیرنظامیان به علت جنگ و پیامدهای آن و نه از دست ارتش سوریه فرار می‌کنند. ممکن است اشتباهاتی در هر جنگی رخ دهد اما اشتباهات فردی به معنای آن نیست که سیاست مشخصی از طرف دولت سوریه وجود دارد. مقامات آمریکایی به هیچ وجه صداقت ندارند.

 

بشار اسد افزود: نخستین حملات با گازهای سمی نزدیک حلب بود و ما از سازمان ملل درخواست کردیم تا در این باره تحقیق کند اما واشنگتن با درخواست ما مخالفت کرد. ما هرگز غیرنظامیان را هدف قرار نمی دهیم و فقط با تروریست‌ها و تندروها می‌جنگیم.

وی خاطر نشان کرد: نقش طبیعی ارتش سوریه مبارزه با تروریست ها از یک سو و حمایت از غیرنظامیان از سوی دیگر است.