آمریکا برای رسیدن به آتش بس در سوریه صادق نیست

بشار اسد رئیس جمهور سوریه در گفتگو با آسوشیتد پرس، اعلام کرد که آمریکا تمایلی به ائتلاف به روسیه برای نبرد علیه گروههای تروریستی در سوریه ندارد.

رئیس جمهور سوریه گفت: ما آمادگی خود برای پایبندی به آتش بس را اعلام کردیم اما آمریکا و گروه‌های تروریستی و ترکیه و عربستان صریحا اعلام کردند که آنها پایبند نیستند.

آمریکا برای رسیدن به آتش بس در سوریه صادق نیست

وی افزود: آمریکا برای رسیدن به آتش بس در سوریه صادق نیست و اراده برای تلاش علیه النصره یا داعش را ندارد. آمریکا معتقد است که این گروه‌های تروریستی برگه‌ای دست این کشور است تا اهداف خاص خود را محقق کند.

اسد در ادامه این گفتگو تاکید کرد: حمله آمریکا به مواضع نیروهای سوری طبعا عمدی بود و آنگونه که واشنگتن ادعا می کند، غیر عمدی نبود.

رئیس جمهور سوریه گفت: همه آنچه مسئولان آمریکای درباره درگیری در سوریه گفتند صحت ندارد و فقط دروغ است.

نفعی از حمله به کاروان هلال احمر نمی‌بریم

اسد همچنین گفت: سازمان ملل اعلام کرد که کاروان هلال احمر هدف هیچ حمله هوایی قرار نگرفته است و ما نیز از حمله به این کاروان هیچ نفعی نمی‌بریم، زیرا اگر ما آن را هدف قرار دهیم در واقع به تروریست‌ها خدمت کرده‌ایم و این به طور مستقیم به نفع آنها تمام می‌شود.

رئیس جمهور سوریه گفت: شاهدان عینی هنگامی که ارتش سوریه یا روسیه مورد اتهام واقع می‌شود ظاهر می‌شوند، اما هنگامی که تروریست‌ها مرتکب جنایت یا کشتاری می‌شوند آنها را نمی‌ بینیم.

رئیس جمهور سوریه گفت: بدترین خسارت برای هر کشوری از دست دادن منابع انسانی است و این چیزی است که ما دوست داریم به سوریه برگردد.

اسد افزود: ما به عنوان دولت و مسئولان سوریه، اخلاقا و قانونا پایبند به کمک به مردم سوریه و تامین نیازهای اساسی آنها هستیم.

می توانیم دوباره کشورمان را بسازیم

رئیس جمهور سوریه در ادامه گفت که ما اگر از سلاح‌های شیمیایی استفاده می کردیم، خواهان این نبودیم که درمورد این موضوع تحقیق به عمل آید.

بشار اسد تاکید کرد: ما اگر از سلاحی استفاده می کنیم، این سلاح را برای دفاع از غیر نظامیان به کار می گیریم و این نقش طبیعی هر ارتشی در دنیا است.

وی تاکید کرد: خرابی دردناک است اما ما می توانیم دوباره کشورمان را بسازیم و این کار را خواهیم کرد. آنچه بیشتر دردناک است، کشتار و خونریزی است.

اسد گفت: من به شعور غربی ها فکر می کنم هنگامی که آنها خرابی ها و کشتارها را می نگرند و می دانند چه کسانی دستشان به خون آلوده است.

رئیس جمهور سوریه گفت: هدف وسیله را توجیه می کند. این اساس سیاست غرب در سایر مناطق جهان طی این روزها است و این چیزی است که ما آن را نمی پذیریم.

مردم سوریه به تجزیه کشور اعتقادی ندارند

اسد افزود: کشورها و مسئولانی که از تروریستها مستقیما حمایت می کنند، خودشان می دانند که چه وقت صلح در سوریه برقرار می شود زیرا آنها می دانند که چه وقت از حمایت خود دست بر می دارند.

رئیس جمهور سوریه گفت: ما به هیچ وجه به تجزیه فکر نکردیم و اکثریت مردم سوریه به آن اعتقاد ندارند، و من با وجود این جنگ وحشیانه، معتقد نیستم که جوی برای تجزیه ایجاد شده باشد.

اسد گفت: نتیجه جنگ این است که بسیاری از مردم سوریه می فهمند که تنها وسیله حفاظت از کشورشان، زندگی مسالمت آمیز است.

امیدوارم در آمریکا رئیس‌جمهوری بیاید که به قوانین بین‌المللی پایبند باشد

رئیس جمهور سوریه همچنین گفت من از همه بیشتر مطمئنم که سوریه یکپارچه باقی خواهد ماند. تنها مشکلی که با آن مواجه هستیم، تجزیه نیست، بلکه تروریسم است.

اسد افزود: برخی از سازمان سیاسی هستند اما برای اجرای برنامه‌های معین، نقاب سازمان‌های انسان دوستانه را بر چهره دارند.

وی در بخش دیگری از این گفتگو افزود: مقامات آمریکایی صبح یک چیزی می گویند و شب عکس آن را انجام می دهند. ما به اظهارات آنها گوش نمی‌دهیم و این اظهارات را باور نمی‌کنیم.

اسد گفت: ما امید داریم که رؤسای جمهوری در آمریکا ببینیم که عاقل و به قوانین بین‌المللی پایبند هستند و با کشورهای دیگر بر اساس احترام متقابل رفتار می‌کنند.