نتانیاهو:جزء پنج قدرت سایبری جهانیم

بنیامین نتانیاهو که برای دریافت جایزه هرمن کاهن Herman Kahn به اندیشکده هادسون رفته بود در سخنانی در این اندیشکده آمریکایی در نیویورک گفت:«بنده کتابهای هنری کیسینجر وزیر امورخارجه پیشین آمریکا را درباره چین و نظم جهانی مطالعه کرده ام. واقعاً این کتابها را خوانده ام. این کتابها مطالب بسیار آموزنده و ارزشمندی دارند. اوضاع اقتصادی اسرائیل خوب است. رشد اقتصادی ما در حال حاضر سه و نیم درصد است. تولید ناخالص داخلی اسرائیل نیز به صورت قابل توجهی در حال رشد است. میزان رشد اقتصادی اسرائیل و سرانه درآمد ما از اکثر کشورهای اروپایی نیز بیشتر است. البته ما باید برای مسائل امنیتی، منابع زیادی اختصاص بدهیم.

ما باید برای امنیت سایبری نیز ملاحظات و منابع لازم را مدنظر داشته باشیم. اسرائیل یکی از پنج قدرت برتر جهان در عرصه سایبری است. بی تردید، اسرائیل در میان این پنج قدرت در رتبه پنجم قرار ندارد بلکه در رتبه سوم یا چهارم قرار می گیرد. به هرحال، اسرائیل در جمع این پنج قدرت برتر جهان از نظر قدرت سایبری قرار دارد. موقعیتهای بالقوه ناشی از این وضع برای آینده اقتصاد اسرائیل بسیار عظیم است. اسرائیل می تواند از این طریق اقتصاد خودش را رشد بدهد. می توان از اینترنت و هوش مصنوعی و ارتباطات استفاده کرد تا رشد کرد. این توانمندی ها در اسرائیل بسیار قوی هستند. این زمینه برای رشد اقتصادی بسیار مستعد است و بنده نمی خواهم اجازه بدهم مقررات در این حوزه ها مداخله ای داشته باشند. بنده مانع از آن شده ام که مقررات مانعی در مسیر صنایع سایبری باشد.

بنده می خواهم رشد در این زمینه را بیشتر کنم. بهترین روزهای اقتصادی اسرائیل در آینده پیش رویمان قرار دارد زیرا به آینده و ملزومات آن توجه دارد.» 00:42:52.16 نتانیاهو در ادامه گفت:« مطالب زیادی درباره ترکیب جمعیتی اسرائیل مطرح است. واقعیت این است که تعداد زاد و ولد درمیان یهودیان ارتدوکس و عربهای اسرائیل کاهش یافته است زیرا ما خدمات حمایتی و رفاهی دولتی را در این زمینه ها کاهش داده ایم. ما به ویژه در سال دو هزار و سه، حمایتهای دولتی در بخش کودکان را به صورت قابل توجهی کاهش دادیم. قبلا تفاوت میزان فرزندآوری زنان یهودی و زنان مسلمان، یک به دو بود یعنی تعداد فرزندانی که زنان مسلمان به دنیا می آوردند دو برابر زنان یهودی بود اما حالا این اختلاف کاهش یافته و به کمتر از نیم رسیده و بین دو ممیز هشت تا سه ممیز سه دهم است. بنابراین می بینیم که شکاف قبلی موجود به صورت چشمگیری کاهش یافته است.»