نتانیاهو امروز با کلینتون و ترامپ دیدار می‌کند

 «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قرار است روز یکشنبه (امروز) به طور جداگانه در نیویورک با «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات‌ها و «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا دیدار و گفت‌وگو کند.

بنا به گزارش روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست»، این دیدارها قرار است یک روز قبل از اولین مناظره انتخاباتی ترامپ و کلینتون صورت بگیرد.

طبق این گزارش، نتانیاهو اوایل هفته برای دیدار با هر دو نامزد جمهوری خواه و دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ابراز تمایل کرده بود.

جروزالم‌پست در خصوص این نشست گزارش کرد که نتانیاهو قرار است در این دیدارهای جداگانه از هر دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا درخواست کند که آشکارا با هرگونه تلاش سازمان ملل یا هر سازمان بین‌المللی دیگر برای تحمیل یک راه‌حل به اسرائیل مخالفت کنند.

این خواسته نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حالی مطرح می‌شود که احتمال می‌رود «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آرمیکا از قطعنامه جدید شورای امنیت سازمان ملل در خصوص درگیری‌های فلسطینیان و صهیونیست‌ها حمایت کند یا حتی خودش طرحی را در این رابطه مطرح کند.

این اولین بار از سال 2004 است که دستکم یکی از دو نامزد مهم انتخاباتی آمریکا در دوران بین گردهمایی حزب خود و انتخابات ملی به سرزمین اشغالی سفر نداشته است.

طبق این گزارش، نتانیاهو از این مسئله که از فضای مبارزات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا دور مانده است، ناراحت و آزرده خاطر است. در تابستان 2012، نتانیاهو در یک ضیافت شام میزبان «میت رامنی» نامزد جمهوری‌خواه و رقیب باراک اوباما در انتخابات ریاست‌جمهوری در قدس اشغالی بود و بسیاری این برداشت را داشتند که نتانیاهو از جمهوری‌خواهان حمایت کرده است.

در تابستان 2008 نیز، وقتی اوباما بعنوان نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری برگزیده شد به سرزمین اشغالی سفر کرد و با «ایهود اولمرت» نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی شام صرف کرد.

طبق این گزارش، قرار بود ترامپ در ماه دسامبر سفری به سرزمین اشغالی داشته باشد اما این سفر را بعد از آن لغو کرد که نتانیاهو اظهارات ترامب درباره لزوم ممانعت از ورود مسلمانان به آمریکا را رد کرد.