ترامپ: 17 میلیون زن و کودک آمریکایی در فقر زندگی می‌کنند

 دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در آستانه اولین مناظره زنده تلویزیونی با رقیب دموکراتش در جمع طرفدارانش در ایالت ویرجینا، سخنرانی کرد. 

 

وی در بخشی از سخنانش گفت:« فعالان در وال استریت (مرکز اقتصادی آمریکا) ده ها میلیون دلار به رقیب من (هیلاری کلینتون) پول می دهند تا در انتخابات از آن استفاده کند و این کار آنها علت دارد. علت این امر آن است که هیلاری کلینتون نماینده گروه‌های دارای منافع خاص است. اما بنده می خواهم نماینده زنان و مردان فراموش شده این کشور باشم. رقیب من دوست دارد بگوید که چند دهه برای حقوق زنان و کودکان مبارزه کرده است. اما من می خواهم بپرسم اگر اینطور است پس چرا هفده میلیون زن و کودک آمریکایی در فقر یا در استانه فقر زندگی می کنند؟ او سالها در این عرصه بوده و هیچ کاری انجام نداده است. 

 

نامزد جمهوری‌خواه انتخابات آتی آمریکا در تشکیلات اقتصادی بنده، زنان شماری از عالیترین مسئولیت‌ها را در اختیار دارند. من هزاران زن را با سوابق و پیشینه‌های مختلف در شرکت‌هایم استخدام کرده‌ام.»

 

ترامپ در ادامه افزود:« باید با ورود مواد مخدر از مرزهای آمریکا به داخل شهرها مقابله شود. اگر من رئیس جمهور شوم این کار را انجام خواهد داد. تغییرات در راه است. هر تغییری با گفتگو شروع می شود. ما این گفتگوها را انجام می دهیم. صد درصد، تغییرات شروع خواهد شد. تغییرات بلافاصله شروع خواهد شد.»

 

وی با اذعان به ضعیف شدن ارتش  این کشور و تاکید بر لزوم  تقویت آن، تصریح کرد سیاستمداران آمریکایی فقط وعده و وعید می‌دهند و هیچ کاری نمی کنند.

 

نامزد جمهوری‌خواه  انتخابات آمریکا در بخش دیگری از سخنانش گفت:«ما به مشکل مهاجران غیرقانونی پایان خواهیم داد. ما دیوار (مرزی آمریکا و مکزیک) را احداث خواهیم کرد. ما این کار را انجام خواهیم داد. ما ارتش ضعیف شده کشور را تقویت خواهیم کرد. ما به اوضاع نظامیان سابق کشورمان رسیدگی خواهیم کرد. ما از نیروهای پلیس و آتشنشانهای کشورمان حمایت خواهیم کرد. ما  متمم دوم قانون اساسی کشورمان (حق داشتن و حمل سلاح) را نجات خواهیم داد که هدف حمله قرار گرفته است.

 

ترامپ افزود:  ما قضاتی را برای دادگاه عالی آمریکا منصوب خواهیم کرد که از قانون اساسی دفاع کنند و مجری قوانین آن باشند. ما زیرساخت‌های کشورمان را بازسازی خواهیم کرد که به گونه ای بی سابقه در حال نابودی است. این زیرساخت‌ها بازسازی خواهد شد.»