هشدار مشاور کلینتون نسبت به مسائل مربوط به سامانه ایمیل

 یافته‌های جدید پلیس فدرال آمریکا اف بی آی نشان می دهد که برایان پاگلیانو متخصص آی تی که در زمانی که هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا بوده، برای وی کار می کرده است، به کلینتون نسبت به ناامن بودن سرور ایمیل شخصی هشدار داده و گفته است که این اقدام احتمالا در تناقض با قوانین آمریکا است.

پاگلیانو که حاضر به ادای شهادت در برابر نمایندگان جمهوریخواه کنگره نشده است، فاش کرده است که 2 نفر از کارکنان دفتر فناوری اطلاعات در وزارت خارجه آمریکا در خصوص سامانه ایمیل کلینتون در سال 2009 میلادی با وی تماس گرفته‌اند.

در ماه ژوئن، پاگلیانو حاضر به پاسخگویی به سئوالات گروه موسوم به "دیدبان قضایی" آمریکا دریاره رسوایی استفاده کلینتون از ایمیل شخصی نشده بود.

اسناد اف بی آی نشان می دهد که در جریان تحقیقات مربوط به پرونده ایمیل های کلینتون، مقام‌های ارشد وزارت خارجه آمریکا سعی کرده اند تا اطلاعات مربوط به اسناد طبقه بندی شده‌ای را که کلینتون آنها را از طریق ایمیل شخصی مبادله کرده، مخفی کنند.

پلیس فدرال آمریکا اعلام کرده است که اکثر ایمیل های کشف شده از کلینتون، قبل از انتخابات ریاست جمهوری نوامبر، منتشر نخواهد شد. گروه موسوم به دیدبان قضایی آمریکا با طرح شکایتی خواستار افشای همه 14900 ایمیلی شده که از سرور شخصی کلینتون به دست آمده است.

در سال 2014 میلادی، کلینتون 55 هزار ایمیل را به بازرسان وزارت خارجه آمریکا تحویل داده است. کلینتون به پاک کردن 33 هزار ایمیل اذعان کرده است.

رسوایی استفاده کلینتون از ایمیل شخصی برای انجام کارهای رسمی و دولتی، موجب انتقاد شدید جمهوریخواهان از عملکرد او شده است.