ترامپ با مطبوعات سرشاخ شد

 دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات آمریکا، با مطبوعات این کشور سرشاخ شده است درحالیکه مطبوعات مقابل او نیز، شیوه سکوت را  در پیش گرفته‌اند.

 

رقابت‌ها در فضای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بویژه پس از اولین مناظره زنده تلویزیونی هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات، و دونالد جی ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه، رنگ و بوی تازه‌ای گرفته است. 

 

ترامپ از نحوه پرداختن مطبوعات و رسانه‌های آمریکا به حضور او در این مناظره بسیار ناراحت است. 

 

حالا دعوای ترامپ با روزنامه یو‌اس‌ای تودی بالا گرفته است. تا پیش از این، هیئت سردبیری این روزنامه در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، هرگز از یکی از نامزدها طرفداری نکرده بود؛ اما این بار، این روزنامه به رای‌دهندگان آمریکایی توصیه کرده است «به هرکس که می خواهند رای بدهند بجز ترامپ!»

 

 در سرمقاله اخیر روزنامه یواس‌ای‌تودی تصریح شده است «همه اعضای هئیت تحریریه این روزنامه با اتفاق آراء، معتقدند دونالد ترامپ برای ریاست جمهوری آمریکا نامناسب است.»

 

روزنامه های دالاس «مورنینگ نیوز» و «آریزونا ریپابلیک» که به صورت سنتی از نامزدهای جمهوری‌خواه درانتخابات ریاست جمهوری آمریکا حمایت می کنند، اینبار به حمایت از هیلاری کلینتون دموکرات روی آورده‌اند. 

 

ترامپ نیز به این موضع گیری این مطبوعات پاسخ داده و در یکی از پیامهای توئیتری اش گفته است «مردم آمریکا باهوش هستند و  آبونمان بودن خودشان در روزنامه های دالاس مورنینگ نیوز و آریزونا ریپابلیک و یو اس ای تودی را لغو خواهند کرد و بی تردید، این روزنامه‌ها خوانندگانشان را از دست خواهند داد. مردم، پیام‌ها را خوب می گیرند.»