ترامپ 18 سال از پرداخت مالیات ممانعت کرده است

بنا بر گزارشی که در روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» به چاپ رسیده است، «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواهان در اظهارنامه مالیات بردرآمد خود برای سال 1995، اعلام ضرر 916 میلیون دلاری کرده است و به واسطه قوانین مالیاتی که به نفع سرمایه‌گذاران ثروتمند آژانس املاک است، احتمالاً ترامپ به مدت 18 سال از این ضرر و خسارت برای خودداری از پرداخت مالیات بردرآمد سوء استفاده کرده است.

طبق این گزراش، این خسارت هنگفت که ترامپ در سال 1995 گزارش کرده است ظاهراً مربوط به اثرات باقی مانده از دهه 1990 است که در آن زمان آژانس املاک و امپراطوری کازینو وی متزلزل شد و تقریباً سقوط کرد.

در سال 1995، اوضاع کسب و کار ترامپ تقریباً در وضعیت بهتری قرار داشت اما او توانست از قوانین مالیاتی بیزانس به خاطر خساراتی که قبلاً به وی وارد شده بود به نفع خود استفاده کند تا از پرداخت مالیات بر درآمد فرار کند.

محاسبات روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز نشان می‌دهد که ترامپ احتمالاً توانسته سالیانه به مدت 18 سال، 50 میلیون دلار به دست آورد و با اینحال هیچ مالیات بر درآمد در این بازه زمانی پرداخت نکرده است.

«هوآرد آبرامز» مدیر برنامه‌های مالیاتی دانشگاه مکتب قانون «سن دیگو» اعلام کرد که صنعت املاک و مستغلات نفوذ بسیار زیادی در کنگره آمریکا دارد به طوریکه وقتی خسارت بسیار اندک و غیرمحسوسی به شما وارد می‌شود، می‌توانید از پرداخت مالیات هنگفت در سال دوری کنید.

بعد از انتشار این گزارش، کمپین ترامپ با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که جدالی در خصوص صحت این اسناد که در اختیار نیویورک‌تایمز قرار گرفته، ندارند اما اعتراض کردند که این اسناد بدون اجازه ترامپ منتشر شده است.

اطلاعات فوق از سه صفحه‌ای به دست آمده است که ظاهراً از اظهارنامه مالیاتی است که ترامپ در نیویورک‌، نیوجرسی و کنتیکت پر کرده است.

طبق این گزارش، این صفحات توسط یک فرد ناشناس توسط ایمیلی به خبرنگار روزنامه نیویورک‌تایمز فرستاده شده است.

ترامپ تنها نامزد حزب جمهوری‌خواه در 40 سال اخیر است که اظهارنامه مالیات بر درآمد خود را فاش نکرده بود و دلایل مختلفی را برای ممانعت از این کار بیان کرده بود که یکی از آنها این است که مالیات‌ها تحت حسابرسی است.