حملات شخصی ترامپ علیه کلینتون

 پایگاه اینترنتی رویترز در گزارشی به قلم "استیون اولاند" نوشت: "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در هفته گذشته جنجال فراوانی در رسانه‌ها به راه انداخت و با مطبوعات وارد جنگ لفظی شد. با نزدیک شدن به زمان برگزاری دومین مناظره انتخاباتی ترامپ و "هیلاری کلینتون،" نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، وی بار دیگر حملات شخصی علیه رقیب دموکراتش را آغاز کرده است و بار دیگر موضوعاتی مانند توان جسمانی کلینتون و یا استفاده وی از سرور شخصی برای ارسال ایمیل‌های وزارت امور خارجه آمریکا را پیش کشیده است.

 

در هفته‌ای که گذشت دو موضوع مهم فرار مالیاتی ترامپ برای 18 سال و توهین وی به ملکه زیبای پیشین آمریکا، انتقادات زیادی را متوجه او کرد. روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز فاش کرد، دونالد ترامپ در اظهارنامه مالیات بردرآمد خود برای سال 1995، اعلام ضرر 916 میلیون دلاری کرده و به واسطه قوانین مالیاتی که به نفع سرمایه‌گذاران ثروتمند آژانس املاک است، احتمالاً ترامپ به مدت 18 سال از این ضرر و خسارت برای خودداری از پرداخت مالیات بردرآمد سوء استفاده کرده است.

 

همچنین وی در حمله‌ای کلامی به ملکه سابق زیبایی جهان او را "تنفر برانگیز" خطاب کرده و با اظهار نظر در مورد تاریخچه زندگی "آلیشیا ماچادو" جنجال انتخاباتی تازه‌ای در رسانه‌های آمریکا به راه انداخته است.

 

مناظره دوم ترامپ و کلینتون یکشنبه آینده برگزار می‌شود و نامزد جمهوری‌خواه فرصت کمی در اختیار دارد تا با تخریب شخصیت کلینتون، اندکی از توجه منفی رسانه‌ها را بر روی خود کم کند. ترامپ در سخنرانی پنسیلوانیا اظهار داشت شک دارد کلینتون که ماه پیش به دلیل آنچه ذات الریه اعلام شد و تقریبا از هوش رفت، توان جسمانی کافی برای عهده‌دار شدن سمت ریاست جمهوری آمریکا را داشته باشد. ترامپ پیش از این نیز برای کنار زدن "جب بوش،" رقیب هم حزبی خود در دور مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری، از این حربه استفاده کرده بود و او را برای ریاست دولت فردی "کم انرژی" توصیف کرد.

 

ترامپ در ادامه بار دیگر موضوع ایمیل‌های شخصی کلینتون را پیش کشید و گفت: کلینتون باید بابت معدوم کردن 33 هزار ایمیل وزارت امور خارجه برای رهایی خود از بازپرسی‌ها به زندان انداخته شود. او در سال‌های 2009 تا 2013 از سرور شخصی برای ارسال ایمیل‌های وزارت خارجه استفاده می‌کرد و هزاران ایمیل طبقه‌بندی شده را در معرض خطر سرقت قرار داد. زمانیکه این ماجرا فاش شد وی بلافاصله 33 هزار ایمیل را معدوم کرد تا کسی نتواند او را مورد پیگرد قانونی قرار دهد، آیا این مصداق بارز ارتکاب جرم نیست؟ او باید بابت این کار زندانی شود.

 

ترامپ به ادای این اتهامات بسنده نکرد و در بخش دیگری از سخنانش گفت: باور ندارم کلینتون به هوادارانش وفادار باقی بماند. اصلا فکر نمی‌کنم او به همسرش بیل هم وفادار بوده باشد. 
ترامپ سپس با اشاره به رسوایی جنسی "بیل کلینتون" افزود: البته چه دلیلی وجود دارد که هیلاری به بیل وفادار باقی بماند؟ واقعا با افتضاحی که شوهرش به بار آورد چرا باید انتظار داشت هیلاری به او خیانت نکند؟

 

تحلیل کارشناسان بیانگر آن است که دونالد ترامپ در نخستین مناظره انتخاباتی مقابل هیلاری کلینتون شکست خورد. نظرسنجی‌های آنلاین نیز همین امر را نشان می‌دهد. حالا در چند روز باقی مانده تا برگزاری مناظره دوم، ترامپ تلاش می‌کند با تخریب کلینتون، جایگاه خود را نزد رای‌دهندگان آمریکایی بالا ببرد.