لگد نتانیاهو به دوستی عباس

 به نقل از منابع خبری قدس اشغالی، بنیامین نتانیاهو در سخنانی به مناسبت فرا رسیدن سال نوی یهودی و در تشریح اقدامات دولت خود طی سال گذشته و برنامه‌های آن برای سال آینده، وعده تداوم شهرک سازی‌ها در کرانه باختری و قدس اشغالی و نیز تقویت اقتصاد و امنیت رژیم صهیونیستی را داد.

در همین راستا، دولت صهیونیستی طرح احداث 98 واحد مسکونی جدید در یک شهرک صهیونیست نشین واقع در کرانه باختری در نزدیکی رام الله را تصویب کرد که به نوبه خود واکنشی معنادار به مشارکت عباس در مراسم تشییع جنازه شیمون پرز، رئیس سابق رژیم صهیونیستی به شمار می رود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سازمان صهیونیستی "صلح اکنون" که از طرف های مخالف شهرک سازی های رژیم صهیونیستی به شمار می رود، از تصویب طرح شهرک سازی جدید این رژیم برای احداث 98 واحد مسکونی جدید در کرانه باختری خبر داده است.

سخنگوی این سازمان خاطر نشان کرد در حالی که مقامات جهان (از جمله محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان) در مراسم تشییع جنازه پرز شرکت کرده بودند، تصمیم برای شهرک سازی‌های بیشتر مانعی جدیدی بر سر راه حل تشکیل دو کشور و همزیستی مسالمت‌ آمیز آنها خواهد بود.

این اقدام رژیم صهیونیستی سیلی محکمی به صورت محمود عباس به شمار می رود که روز جمعه در مراسم تشییع جنازه رئیس پیشین رژیم صهیونیستی شرکت کرد و با نتانیاهو و "ساره" همسر وی دست داد و مرگ پرز را به آنها تسلیت گفت. این اقدام عباس با خشم و اعتراضات شدید اقشار مختلف ملت فلسطین و حتی نهادهای داخلی جنبش فتح روبرور شده است.

نتانیاهو همچنین در سخنرانی خود اظهار داشت که ما پس از پشت سر گذاشتن هفته ای غمبار به خاطر مرگ شیمون پرز، در آستانه سال نوی یهودی قرار گرفته ایم.

وی همچنین در تشریح عملکرد دولت خود طی سال گذشته خاطر نشان کرد: ما طی سال گذشته بر اساس سیاست آشکاری حرکت کردیم و دستاوردهای زیادی را محقق ساختیم، اما همچنان راه زیادی در پیش داریم. ما ضمن حفظ امنیت مان، اقدام به ساختن دیوار در مرزهای اسرائیل کردیم و جلوی ورود غیر قانونی مهاجران آفریقایی از صحرای سینا به اسرائیل را گرفتیم.

نتانیاهو همچنین مدعی شد: ما دستاوردهای متعددی در عرصه دیپلماسی در سراسر جهان داشتیم و جایگاه اسرائیل در عرصه منطقه ای و بین المللی را تقویت کردیم. من هر روز با مقامات جهان که خواستار گسترش روابط با ما هستند، دیدار می کنم و روابط مان با آمریکا را هم تقویت کرده ام که امضای توافقنامه تاریخی کمک های نظامی واشنگتن به تل آویو نمونه ای از آن بود. ما دستاوردهای زیادی داشتیم،‌اما هنوز با چالش های مهمتری روبرو هستیم و همه مسائل حل نشده است.