محمود عباس با شرکت در تدفین شیمون پرز، ضمن توهین به خون شهدای انتفاضه فلسطین و گروه‌های مقاومت، لکه ننگی را به نام خود ثبت کرد.

 

وقاحت ابومازن، لکه‎ ننگی در خاطره ملت فلسطین!

 

خبرگزاری العالم می‌نویسد: روز جمعه 30 سپتامبر در جریان تدفین شیمون پرز رئیس سابق رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم دست داده و مصافحه کرد. 

هافینگتون پست نوشت که این ماجرا هنگام رسیدن ابومازن به مراسم تدفین پرز در شهر جبل هرتزل صورت گرفته است. 

 

*احوال پرسی ابومازن از نتانیاهو: از دیدن تو خوشحالم 

 

وقاحت ابومازن، لکه‎ ننگی در خاطره ملت فلسطین!

 

شبکه‌های اجتماعی تصویری را منتشر کردند که در آن محمود عباس طی مراسم دفن رئیس سابق رژیم اشغالگر قدس، به استقبال همسر پرز رفته است. 

العالم می‌افزاید: سخنگوی نتانیاهو فایلی ویدئویی را در توییتر خود منتشر کرد که در آن ابومازن با نخست وزیر رژیم صهیونیستی دست داده و ضمن احوالپرسی به زبان انگلیسی به وی گفته که "از دیدن تو خوشحالم". 

 

مدت زمان گفتگو و تشکر نتانیاهو و همسرش ساره از حضور عباس در مراسم مذکور طولانی ذکر شده است. به علاوه نتانیاهو و ابومازن در جریان نشست آب و هوا که در نوامبر سال جاری در پاریس برگزار شد نیز در دیداری بدون مذاکرات با یکدیگر دست داده بودند. 

 

با وجود گزارش‌های تایید نشده از جلسات سری این دو نفر، آخرین جلسه مهم و علنی بین آن‌ها به سال 2010 بر می گردد. 

 

*شیمون پرز، شریک شجاع یاسر عرفات در صلح آفرینی! 

 

وقاحت ابومازن، لکه‎ ننگی در خاطره ملت فلسطین!

 

محمود عباس روز چهارشنبه گذشته ضمن اعلام تاسف و اندوه خود از مرگ پرز، وی را شریکی شجاع با یاسر عرفات در صلح آفرینی خواند و افزود که شیمون پرز در مقوله صلح از تمام ظرفیت های  ریاستش بر رژیم صهیونیستی استفاده کرد.   

 

العالم نوشت: روز جمعه (30سپتامبرسال جاری) در منطقه غربی شهر قدس اشغالی، جنازه شیمون پرز رئیس سابق رژیم غاصب صهیونیستی شاهد حضور برخی افراد و مسئولانی از 6 دولت عربی بود. 

 

بر اساس اعلام خبرگزاری‌های اسرائیلی، در مراسم دفن پرز، علاوه بر محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین افرادی چون "سامح شکری" وزیر خارجه مصر، "خمیس الفارس" از پادشاهی عمان، وزیر امور خارجه بحرین، "آزولای" مشاور پادشاه مراکش و "جواد العنانی" معاون نخست وزیری اردن نیز حضور داشتند. 

 

*لنز دوربین‌های صهیونیستی و ابومازن 

 

وقاحت ابومازن، لکه‎ ننگی در خاطره ملت فلسطین!

 

ابومازن به همراه  شکری و عنانی وزرای خارجه مصرو اردن، در صف اول و در مکان‌های نزدیک به حاضران مراسم دیده شدند اما لنز دوربین‌هایی که این تدفین را به‌صورت مستقیم از شبکه‌های تلوزیون اسرائیل پخش می‌کردند، قادر به رصد آزولای مشاور پادشاه مراکش در میان حاضران نبودند.  

 

امانوئل نخشون سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی فهرستی از شخصیت های  شرکت کننده در این مراسم را ارائه کرد که اسم آزولای نیز در آن دیده می شد. تشکیلات خودگردان فلسطین به همراه مصر و اردن روابط رسمی با «اسرائیل» دارند. 

 

*مصافحه عباس با نتانیاهو، کانون نگاه حضار صهیونیستی! 

 

وقاحت ابومازن، لکه‎ ننگی در خاطره ملت فلسطین!

 

اما دست دادن عباس با نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس هنگام نزدیک شدن به جنازه، کانون نگاه‌های حاضران در مراسم شد. به‌خصوص باراک اوباما در ابتدای سخنرانی خود به شرکت ابومازن در دفن پرز اشاره کرد. 

اوباما تصریح کرد که حضور عباس در این مراسم ژستی برای دسترسی به ماموریت صلح نیست. 

 

در این مراسم رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را افرادی از کمیته مرکزی جنبش فتح نظیر صائب عریقات، حسین الشیخ و محمد المدنی همراهی کردند. 

 

شیمون پرز چهارشنبه گذشته که دو هفته از انتقال وی به بیمارستان می‌گذشت، در اثر سکته مغزی مُرد. پرز برای مسلمانان نشان دهنده قاتل کودکان طی «جنایت قانا» در سال 1996 جنوب لبنان است که از طراحان تجاوز سه جانبه در سال 1956 به مصر هم به شمار می‌رود. 

 

*افزایش فاصله تشکیلات خودگردان و حماس، پیامد حضور عباس در دفن پرز است 

 

وقاحت ابومازن، لکه‎ ننگی در خاطره ملت فلسطین!

 

«محمد ساجدی» کارشناس مسائل سیاست خارجی با بیان اینکه محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از ابتدا مهره دوم گروه‌های انقلابی در فلسطین بود، اظهار داشت: از همان ابتدا مشخص بود که عباس ترفند و رغبتی برای همکاری با نیروهای مقاومت از جمله جنبش حماس ندارد. 

 

وی با بیان این‌ که حضور ابومازن در مراسم دفن شیمون پرز پیامی مستقیم برای سازش با رژیم صهیونیستی محسوب می شود، گفت: عباس بارها گفته که ما نمی‌خواهیم کسی در امور فلسطین دخالت کند. 

 

این کارشناس سیاست خارجی با اشاره به اینکه کسانی که مانند حوادث سوریه در پشت میز مذاکره هستند به نتیجه نمی رسند، ادامه داد: در شرایطی که گروه های حماس مجهز به تکنولوژی های قابل توجه در بحث موشکی هستند، اما محمود عباس در مراسم تدفین پرز با نتانیاهو ابراز همدردی می کند. 

 

وی در پایان ضمن تاکید بر این که احتمالا اوباما در ماه‌های پایانی ریاست جمهوری خود با طرفداری جدی از مذاکرات میان تشکیلات خود گردان و رژیم صهیونیستی از طریق ابومازن اقدام می‌کند، تصریح کرد: در ادامه اتفاق جدیدی در عرصه فلسطین نمی افتد و فقط فاصله ها میان حماس و کرانه باختری بیش از گذشته می‌شود. 

 

وقاحت ابومازن، لکه‎ ننگی در خاطره ملت فلسطین!

 

 

شرکت محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مراسم دفن «جلاد قانا» و قاتل کودکان اردوگاه‌های فلسطینی، توهین به مقاومت فلسطین است. گروه‌های مبارز سرزمین قدس هیچ گاه ابراز همدردی ابومازن با قاتل فرزندانشان را از یاد نخواهند برد.