رئیس‌جمهور فرانسه امروز در گفتگو با هفته ‌نامه فرانسوی «ژورنال دودیمانش» از عدم تصمیم ‌گیری در خصوص نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری 2017 این کشور خبر داد.

«فرانسوا اولاند» در اظهاراتی در خصوص نامزدی احتمالی در انتخابات ریاست جمهوری 2017  فرانسه اعلام کرد: هیچ تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده است. اما اگر برای انتخابات نامزد شوم برای پیروزی خواهم آمد نه برای حضور یافتن. برای نامزد شدن باید حامل پروژه و طرحی بود که امید در آن وجود داشته باشد.

سخنان اولاند در حالی است که طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته 85 درصد فرانسویان هم ‌اینک با نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری 2017 مخالف هستند.

فرانسوا اولاند که هم‌اکنون عنوان نامحبوب ‌ترین رئیس‌جمهور جمهوری پنجم فرانسه را یدک می‌کشد و فرانسویان وی را در اداره امور کشور و برآورده کردن انتظارات و خواسته‌های خود ناتوان ارزیابی می‌کنند نیز چندی پیش طی سخنانی سرنوشت سیاسی خود را منوط به وضع بیکاری فرانسه در دوران باقی مانده از ریاست جمهوری‌اش دانست و گفت: چنانچه بیکاری تا سال 2017 کاهش نیابد، برای دوره جدید ریاست جمهوری در فرانسه نامزد نخواهد شد چرا که هیچ شانسی برای انتخاب مجددش وجود ندارد.

طبق نظرسنجی‌های پیشین، اولاند در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری 2017 در برابر هر یک از رقبای خود که قرار بگیرد، از گردونه رقابت‌ها خارج شده و حذف خواهد شد.

اوضاع نامناسب بازار کار و معضل بیکاری در این کشور به حدی است که کارشناسان و اقتصاددان‌ها نیز بدبینی خود را پنهان نکرده و معتقدند فرانسه کشوری است در حوزه پولی یورو که در بحران فرو رفته و چشم‌انداز روشنی پیش روی آن نیست.