۳۰ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند ترامپ علنا دروغ می‌گوید

 طبق آخرین نظرسنجی صورت گرفته توسط واشنگتن پست/شبکه ای بی سی نیوز پس از اولین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکایی‌ها هیلاری کلینتون را برنده این مناظره می‌دانند. طبق این نظرسنجی تقریبا نیمی از شرکت کننده‌ها معتقد بودند دونالد ترامپ حقایق را اشتباه متوجه شده و یک سوم از مردم نیز اعتقاد داشتند وی علنا دروغ می‌گفت. همین نگرش نسبت به ترامپ باعث افزایش میزان عدم  محبوبیت وی شد.

درحالی که نظرات منفی نسبت به هر دو نامزد همچنان تا اندازه‌ زیادی بالاست، 64 درصد از آمریکایی‌ها اکنون به صورت کلی نظر نامطلوبی نسبت به ترامپ دارند که این رقم 5 درصد بالاتر از نظرسنجی صورت گرفته در پیش از مناظرات است. این درحالی است که نظر نامطلوب نسبت به کلینتون همچنان 53 درصد است و شاهد تغییر محسوسی نیست.

عدم محبوبیت ترامپ پیش از مناظره با پایین ترین میزان محبوبیت وی در دوره تبلیغات برای انتخابات برابری می‌کند. از سوی دیگر میزان محبوبیت کلینتون با 4 درصد افزایش به 45 درصد رسیده که هرچند از لحاظ آماری رقم قابل توجهی به شمار نمی‌رود اما بهترین پیشرفت برای وی از اوایل آگوست است.

بدون توجه به میزان پایین محبوبیت این دو نامزد، 53 درصد از مردم معتقدند که کلینتون این مناظره را به سود خود به اتمام رساند، درحالی که تنها 18 درصد ترامپ را برنده این مناظره می‌دانند. افراد دیگر نیز یا حاضر به اظهار نظر نشده و یا به  به اعتقاد آنها دو طرف در این مناظره شانه به شانه پیش رفته‌اند.

این تفاوت فاحش بین نظرات درباره برنده مناظره و عدم تغییر در میزان محبوبیت بیانگر این مسئله است که مناظرات تاثیر کمی بر نظر مردم درباره نامزدها دارد.