در حالی که موضوع حملات سایبری به یکی از مسائل جنجالی انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا تبدیل شده، یک هکر معروف به «گوسیفایر 2.0» از هک کردن بنیاد کلینتون خبر داده است.

 یک هکر که پیشتر با حمله سایبری به کمیته ستاد انتخاباتی حزب دموکراتیک آمریکا، اطلاعات و شماره تلفن قانونگذاران کنگره را منتشر کرده بود، حالا بنیاد کلینتون را هدف قرار داده است.

«گوسیفایر 2.0»(Guccifer 2.0) اعلام کرده که «من بنیاد کلینتون را هک کردم و صدها هزار سند و اطلاعات کمک کنندگان مالی را دانلود کردم. کلینتون و کارکنانش حتی زحمت حفظ امنیت اطلاعات را هم به خود نمی‌دهند».

این خبر البته با تکذیب بنیاد کلینتون مواجه شده و «دانا شلالا» مدیر این بنیاد اعلام کرده که هیچ یک از اطلاعات منتشر شده توسط این هکر، متعلق به بنیاد کلینتون نیست.

از جمله مسائل قابل توجه در اطلاعات منتشر شده، اطلاعات مربوط به کمک کنندگان مالی به بنیاد کلینتون از سال 2009 تا 2015 است.

از جمله اسامی که در اطلاعات منتشر شده دیده می‌شود، افراد مشهوری چون بیل گیتس موسس مایکروسافت، «اریک اشمید» مدیر گوگل و اشخاص مطرح هالیوود از قبیل کارگردانانی چون «جی جی آبرامز» و «گُر ویبینسکی» به همراه بازیگرانی چون «تام هنکس» است.

هیلاری کلینتون

هیلاری کلینتون